سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش باران تا پایان هفته جاری در آذربایجان شرقی

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از آغاز فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت دوشنبه، در استان خبر داد و گفت: آذربایجان شرقی تا پایان هفته‌ی جاری بارانی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اشجعی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: طبق نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان روز دوشبنه صاف تا قسمتی ابری و به تدریج از اواخر وقت با افزایش ناپایداری و رگبار پراکنده باران و رعد و برق مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به شدت بارش‌های رگباری و امکان رخداد توفان تندری (رگبار و رعد و برق و وزش تند باد لحظه‌ای) در برخی نواحی استان از روز سه شنبه، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و نیز آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست که در این راستا اقدامات لازم و پیشگیرانه جهت جلوگیری از حوادث و خسارت احتمالی انجام می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت جوی استان طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، شهرستان جلفا با ۳۲ درجه بالای صفر و سراب و چاراویماق با ۷ درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهر استان بوده‌اند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان با بیان این‌که دمای فعلی تبریز ۲۲ درجه بالای صفر و نسبت به دیروز یک درجه گرم شده است، گفت: دمای تبریز در گرم‎ترین ساعات، ۲۷ درجه بالای صفر و در سردترین ساعات ۱۵ درجه بالای صفر بوده است.

وی ادامه داد: برای پنج شنبه و جمعه افزایش دما برای منطقه ارسباران پیش بینی شده و احتمال آتش سوزی نیز در جنگل‌های آن منطقه وجود دارد.

اشجعی با اشاره به میزان بارندگی در استان، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته از شهرستان ورزقان ۱۰ و نیم میلی متر و ۰.۲ میلی متر بارش از شهرستان اهر گزارش شده است. 

 

انتهای پیام/ش

سراب و چاراویماق با ۷ درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهر استان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.