سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه تهران:

محدودیت بازنشستگی برای اساتید ممتاز وجود ندارد/ آئین‌نامه اصلاحی اساتید دانشگاه تهران ابلاغ می‌شود

نیلی احمدآبادی گفت: بازنشستگی به معنای قطع رابطه با دانشگاه نیست و اساتید ممتاز می‌توانند در دانشگاه حضور داشته باشند.

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اصلاح آیین‌نامه بازنشستگی اساتید دانشگاه تهران گفت: براساس آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها که از سوی وزارت علوم  ابلاغ شده است، سن بازنشستگی اعضای هیئت علمی با مرتبه استادی 70 سال و استاد یاری 67 سالگی تعیین شده است.

وی ادامه داد: در گذشته تبصره‌هایی برای شرایط سنی بازنشستگی اساتید وجود داشت که در صورت تایید هئیت امنا دانشگاه‌ها، بازنشستگی اعضای هیئت علمی می توانست  هرساله به تعویق بیافتد که در آیین نامه جدید این تبصره ها حذف شده است.

اجرایی شدن  آئین‌نامه استاد ممتازی در دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران افزود: ما مسیر جدیدی را در این دانشگاه ایجاد کردیم که براساس آن اساتید ممتاز نیز بتوانند در دانشگاه،  فعالیت داشته باشند؛  دانشگاه تهران اولین دانشگاهی است که آئین‌نامه استاد ممتازی را برای اساتید بازنشسته اجرایی نموده است.

نیلی احمدآبادی اضافه کرد: آیین نامه استاد ممتازی را به آیین نامه ابلاغی وزارت علوم  اضافه کردیم که بتوانیم اساتید برجسته را در اختیار داشته باشیم.

وی در ادامه به بازنشستگی 60  استاد  این دانشگاه خبر داد و گفت:  این بازنشستگی به معنای قطع رابطه با دانشگاه نیست به طوری که اساتید بازنشسته برجسته  هم اکنون در دانشگاه تهران حضور دارند  و در حال تدریس هستند.

رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: طبق آئین‌نامه وزارت علوم در خصوص بازنشستگی اساتید، استادان ممتاز می‌توانند سه سال بیشتر از سن بازنشستگی در دانشگاه به فعالیت خود ادامه دهند اما در آئین‌نامه اصلاحی دانشگاه تهران که به زودی در هئیت امنا تصویب می شود تاکید شده که اساتید ممتاز می‌توانند در دانشگاه حضور داشته باشند اما باید هر سه سال یک بار مدت فعالیت‌های آن‌ها تمدید شود یعنی محدودیت بازنشستگی برای این استادان وجود ندارد.

نیلی یادآورشد: در حال حاضر اساتید بازنشسته در درون دانشگاه در حال تحصیل هستند و در این خصوص منعی برای این دانشجویان نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.