سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صرف هزینه ۲ میلیارد دلاری لهستان برای استقرار نظامیان آمریکایی در خاک خود

لهستان با ابراز آمادگی در خصوص صرف هزینه ۲ میلیارد دلاری، خواستار حضور نظامی دائم آمریکا در خاک خود شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بر اساس یک سند تازه منتشر شده مربوط به وزارت دفاع لهستان، این کشور حاضر است برای حضور نظامی دائم آمریکا در خاک خود 1.5 تا 2 میلیارد دلار هزینه کند.

در این سند که به طرح حضور نظامی دائم آمریکا در لهستان مربوط می شود، آمده است: «این طرح به بررسی اجمالی نیاز واضح و فعلی لهستان به استقرار و حضور دائم نظامیان آمریکا در خاک این کشور و تعهد لهستان به ارائه حمایت مالی 1.5 تا 2 میلیارد دلاری و مجوز تحرک آزادانه این نظامیان در خاک این کشور می پردازد. آمریکا و لهستان با کمک یکدیگر می توانند پیوند قوی تری ایجاد کنند که امنیت، ایمنی و آزادی مردم این کشور را در نسل های آتی نیز تضمین خواهد کرد.»

این سند نشان می دهد لهستان برای تقبل هزینه های دفاعی استقرار نظامیان آمریکا در خاک این کشور آمادگی دارد. در واقع لهستان با قبول هزینه حضور نظامی آمریکا در خاک این کشور قصد دارد این اقدام را برای واشنگتن مقرون به صرفه جلوه دهد. بر اساس این مدرک، به اعتقاد وزارت دفاع لهستان استقرار نظامیان آمریکایی در خاک این کشور این پیام را به روسیه خواهد داد که واشنگتن حاضر به دفاع از متحدان خود در شرق اروپا است.

مقامات لهستان صحت و اعتبار این سند را تایید کرده اند. ناتو پس از تنش ها در اوکراین از سال 2014 به بعد، به بهانه مقابله با خطر روسیه نیروهای نظامی خود را در شرق اروپا مستقر کرده است. مسکو نیز بارها اعتراض خود را به حضور نظامی ناتو در مرزهای این کشور اعلام کرده است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.