سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوتین: عضویت اوکراین در ناتو خط قرمز روسیه است

رئیس‌جمهور روسیه گفت پذیرفتن اوکراین به عنوان عضوی از ناتو، به این معناست که کشورهای غربی از خط قرمز مسکو عبور کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت یو ای وایر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در نشست انجمن اقتصادی بین‌المللی سنت پترزبورگ ضمن بیان احتمال عضویت اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از کشورهای غربی درخواست کرد در روابط خود با روسیه از «خط قرمز» عبور نکنند. در صورت عضویت اوکراین در ناتو، این نهاد می‌تواند سامانه‌های دفاعی خود را در خاک این کشور مستقر کند.

وی اعلام کرد افزوده شدن اوکراین به ناتو، تهدیدی برای روسیه محسوب خواهد شد. وی از ناتو درخواست کرد به منافع فدراسیون روسیه احترام بگذارد.

پوتین گفت: «نه تنها ناتو به مرزهای ما نزدیک شده است، بلکه اکنون پیش‌بینی می‌شود اوکراین نیز به عضویت این سازمان درآید و رادارها و سامانه‌های دفاعی این نهاد در خاک این کشور مستقر شود.»

وی افزود: «همان‌گونه که می‌دانید، محدودیت‌هایی وجود دارد و نباید از خطوط قرمز گذر کرد. باید به منافعمان احترام بگذاریم.»

گرچه ناتو در حال اجرای شدیدترین عملیات تحکیم قوای دفاعی از زمان جنگ سرد تاکنون است، «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، مدعی شده است این نهاد خواهان تکرار مسابقه تسلیحاتی جدیدی نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ناتو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.