سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مقایسه با سال گذشته؛

کاهش 40 درصدی برداشت جو از مزارع ایذه

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ایذه پیش بینی کرد برداشت جو از مزارع این شهرستان در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی هنرمندیان، مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ایذه با بیان اینکه در سال جاری 22 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت پائیزه از نوع دیم اختصاص داده شد، بیان داشت: 18 هزار هکتار از این اراضی قابل برداشت هستند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود یک هزار و 600 تن جو از مزارع شهرستان ایذه برداشت گردد، تصریح کرد: این میزان برداشت نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد کاهش نشان می دهد.

هنرمندیان، خشکسالی های سال گذشته، وقوع تندباد و بارش تگرگ و باران شدید در بهار امسال را عامل کاهش عملکرد در‌ اراضی جو ‌دیم این شهرستان عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه با بیان اینکه کشاورزان در 3 بخش مرکزی، سوسن و دهدز نسبت به کشت جو دیم اقدام کرده اند، اذعان داشت: جو‌ تولیدی ایذه برای مصرف داخلی این شهرستان است و عمده بازار مصرفشان، دامداران این شهرستان خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی و ارائه مشاوره به کشاورزان، برگزاری کلاس های ترویجی و کارگاه های آموزشی، استفاده کشاورزان از ردیف کار و غیره اظهار کرد: انتظار داشتیم عملکرد مطلوبی در واحد سطح داشته باشیم، اما بدلیل وقوع خشکسالی و بارش های بی موقع این مهم محقق نشد.

دبیر شورای کشاورزی شهرستان ایذه با بیان اینکه عملیات کشت جو با اولین بارندگی در 15 دی ماه 96 و کار برداشت آن از هفته آخر اردیبهشت آغاز می شود، گفت: برداشت این محصول آن تا پایان نیمه اول خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

مصطفی هنرمندیان با اشاره به اینکه اکثر کشت های پائیزه در شهرستان ایذه به صورت دیم است اذعان کرد: در حال حاضر بیش از 100 دستگاه کمباین به منظور برداشت این محصول در 3 بخش‌ مرکزی، دهدز و‌سوسن استقرار دارند.

انتهای پیام/گ

کاهش برداشت محصولات کشاورزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.