سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش مهم رسانه‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی

۱۳ هزار نفر دوماه اول سال جاری به کتابخانه‌های رامسر مراجعه کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، زینب طالشی رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رامسر از طرح توسعه کتابخانه احمری نژاد این شهرستان خبر داد.

وی گفت: این کتابخانه به همت خیر کتابخانه ساز بنا شد و طرح توسعه آن با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

طالشی با بیان اینکه شهرداری‌های رامسر و کتالم و ساداتشهر تعامل بسیار خوبی در ترویج فضای فیزیکی و اجتماعی دارند، افزود: اداره کتابخانه‌ها با برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مختلف سعی در جذب کتابخوان دارد تا بتواند با ترویج فرهنگ کتابخوانی جامعه را به سمت توسعه پیش ببرد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی رامسر گفت:  ۱۳ هزار نفر  دو ماه امسال به کتابخانه‌های این شهرستان مراجعه کردند که از این تعداد بیش از ۷۸۰۰ جلد کتاب به امانت داده شده است.

وی افزود: در دوماه اول سال جاری ۳۱۷ نفر به عضویت کتابخانه‌های این شهرستان درآمدند و تعداد ۱۰۷۹ نسخه کتاب نیز در این مدت به کتابخانه‌های شهرستان اضافه شد.

طالشی گفت: ۸۵۰ نفر پارسال  در طرح رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی و کتاب شرکت کردند که ۲ نفر نیز موفق به کسب رتبه برتر کشور شدند.

محمد آزاد فرماندار رامسر نیز در این نشست با بیان اینکه باید پای روسای ادارت به کتابخانه‌ها باز شود، گفت:: طرح هر شورای اداری یک کتاب در شهرستان رامسر اجرا می‌شود که زین پس روسای ادارت نیز باید در معرفی و ارائه خلاصه کتاب همت کنند.

وی افزود: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند و باید بیش از پیش در این حوزه مطالب تحلیلی خود را ارائه دهند.

ایجاد کافه کتاب، احداث کتابخانه سیار در روستا‌ها، جشنواره‌های کتابخوانی برای مدیران و عموم مردم، احداث کتابخانه ساحلی، ایجاد ان جی او کتابخوانی و ارائه کتاب در تاکسی‌ها از جمله پیشنهادات و مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/آ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.