سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی بیش از ۳۲۰ بیمار مبتلا به ام اس در خراسان شمالی

مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۳۲۰ بیمار مبتلا به ام اس در خراسان شمالی شناسایی شده است.


به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، مهری فرشاد مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از این تعداد بیمار ۷۰ درصد را خانم‌ها تشکیل داده اند که در میان آنان دختران جوان و تحصیل کرده زیادی وجود دارند.
فرشاد افزود: بیماری «ام اس» غیر واگیر و یک اختلال مادام العمر در سیستم ایمنی خودکار بدن است و چنانچه شخصی زودهنگام متوجه بیماری شود، می‌توان با درمان ازعوارض آن پیشگیری کرد.
وی رده سنی بیماری «ام اس» را بین ۱۸ تا ۳۵ سال عنوان کرد و گفت: درصد بسیار کمی از افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۳۵ سال دچار این بیماری می‌شوند و همچنین زنان سه برابر مردان دچار این بیماری خواهند شد.
فرشاد اظهار کرد: امسال ۱۰ نفر در خراسان شمالی به این بیماری صعب العلاج مبتلا شده اند که هم اکنون تحت نظر پزشک و درمان قرار دارند.
وی گفت: در حال حاضر تمام دارو‌های ایرانی همچنین خدمات درمانی هم، چون «ام. ار. ای»، پرتو درمانی، عمل جراحی و بستری و سایر درمان‌های خاص بیماری «ام اس» رایگان است.
فرشاد افزود: خوشبختانه دارو‌های این بیماری در خراسان شمالی موجود و در هر شهرستان یک داروخانه برای توزیع دارو‌های بیماران «ام اس» تعیین شده است.
فرشاد با بیان اینکه در حال حاضر تنها داروخانه هلال احمر خراسان شمالی دارو‌های مربوط به بیماری «ام اس» را در بجنورد توزیع می‌کند، گفت: به زودی دومین داروخانه در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد به منظور توزیع دارو‌های این بیماری دایر می‌شود.
وی تصریح کرد: درحال حاضر بیماران «ام اس» تنها برای دارو‌های خارجی ماهانه بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان معادل ۱۰ درصد هزینه می‌کنند و ماباقی آن را دانشگاه علوم پزشکی و مبلغی را انجمن «ام اس» مساعدت می‌کند.
انتهای پیام/ط


امسال ۱۰ نفر در خراسان شمالی به بیماری ام اس مبتلا شده اند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.