سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سم پاشی روستاهای کانون سالک پلدختر

رئیس شبکه بهداشت و درمان پل‌دختر گفت: روستا‌هایی که سال‌های گذشته کانون سالک بوده سم‌پاشی عمومی و خانه‌های بروز سالک تا شعاعی مشخص سم‌پاشی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی بابایی، در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان پل‌دختر گفت: شبکه بهداشت پل‌دختر جهت همکاری مقدار سم لازم و نیرو‌های ناظر را در اختیار قرار خواهد داد و دهیاران و بخشدار مرکزی نیز تراکتور و نیروی کار را جهت سم‌پاشی روستا‌ها آماده کنند.

وی افزود: ادارات مربوطه در سطح شهرستان با ورود گرما در راستای پیش‌گیری از بیماری‌های انگلی و روده‌ای با شبکه بهداشت همکاری داشته و اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پل‌دختر گفت: امسال بیماری سالک در سطح شهرستان نسبت به سال‌های گذشته به‌ویژه در روستا‌هایی که کانون این بیماری بوده کاهش‌یافته، اما این به آن معنا نیست که پیش‌گیری را کاهش دهیم، زیرا محدود کردن مراحل پیش‌گیری موجب افزایش این بیماری می‌شود.

وی افزود: بر این اساس کمیته استانی جهت پیش‌گیری از بیماری سالک مصوباتی داشته که این مصوبات برای ادارات شرح وظایفی دارد، فرماندار شهرستان ادارات را در زمینه پیش‌گیری از بیماری سالک جهت همکاری و مشارکت با شبکه بهداشت ملزم نماید.

بابایی خاطرنشان کرد: نخاله‌های ساختمانی و زباله از کانون‌های اصلی رشد سالک هستند بنابراین شهرداری نخاله‌ها و زباله‌ها را تا سه کیلومتر خارج از محدوده شهر دفن و مکان آن را سم‌پاشی کند تا به کانون سالک تبدیل نشوند.

وی افزود:، زیرا سگ‌های ولگرد و جوندگانی مانند موش اطراف زباله‌ها و نخاله‌ها جمع می‌شوند که چنانچه سالک در آنجا باشد به‌عنوان واسطه و میزبان پشه سالک عمل می‌کنند و موجب شیوع آن می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پل‌دختر گفت: با توجه به این‌که کانون بیماری سالک روستا‌های اطراف شهر است و سگ‌های ولگرد در این مکان‌ها پرسه می‌زنند و زمانی که جا برای این "گونه" باز می‌شود به مناطق جدید مهاجرت می‌کنند ممکن است به سطح شهر ورود پیدا کرده و باعث شیوع این بیماری در شهر شوند بنابراین شهرداری اتلاف سگ‌های ولگرد را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: زمین‌هایی که در سطح شهر بدون استفاده مانده مانند گذشته دیوارکشی شوند تا به محل دپو زباله و کانون سالک تبدیل نشوند.

بابایی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری‌های انگلی در فصل گرما ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی با همکاری خانه‌های بهداشت لوله‌هایی که دچار شکستگی شده را شناسایی و ترمیم کنند

رئیس شبکه بهداشت و درمان پل‌دختر گفت: شهرداری اتلاف سگ‌های ولگرد را در دستور کار خود قرار دهد تا میزان بروسلوز در شهر افزایش پیدا نکند.

انتهای پیام/د

پیشگیری از بیماری‌های انگلی

برچسب ها: درمان ، علوم پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.