سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش 16 درصدی خروجی پرونده های دادگستری استان کرمان

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: خروجی پرونده های دادگستری استان کرمان در سال 96 نسبت به سال ماقبل آن 16 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حمید خالقی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان در نشست با دبیران شورای های حل اختلاف کرمان که راستای افزایش میزان ابلاغ الکترونیک برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف سامانه ابلاغ الکترونیک، خدمات رسانی آسان و بهتر به مردم و کاهش اطاله دادرسی است. و همچنین احترام به حریم خصوصی افراد است؛ در گذشته مامور ابلاغ برای ارائه اوراق به منزل اشخاص مراجعه می‌کرد و اگر فرد در منزل نبود ابلاغ را الصاق می کرد که این امر مشکلاتی را به همراه داشت.

وی ادامه داد: کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها از مزایایی دیگر ابلاغ الکترونیک می باشد.

این مقام قضائی اظهار داشت: در سال 95 بیش از 476 هزار پرونده در دادگستری استان کرمان رسیدگی شده که این میزان در سال 96 بیش از 553 هزار پرونده می باشد.

وی بیان کرد: بیشترین میزان خروجی پرونده در حوزه های قضائی استان، متعلق به حوزه قضائی بخش شهداد با 88 افزایش نسبت به سال قبل می باشد.

این مقام قضائی اظهار داشت: ورودی پرونده های دادگستری شهرستان بم و عنبرآباد نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش یافته است .

وی گفت: موجودی اخر سال حوزه قضائی شهرستان راور نسبت به سال قبل 25 درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: موجودی پرونده دادگاه تجدیدنظر استان در پایان سال 96 نسبت به ابتدا سال 18 درصد کاهش یافته است.

خالقی خاطر نشان ساخت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده در دادگستری استان کرمان 24 روز کاهش داشته است.

وی ادامه داد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده در دادگستری استان در سال 95، 118 روز بوده است که این میزان در سال 96 با تلاش مضاعف قضات و کارکنان اداری استان به 94 روز کاهش یافته است.

 

انتهای پیام/س

کاهش 18 درصدی موجودی پرونده های دادگاه تجدیدنظر استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.