سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از کتاب نسیم حمددر اصفهان

در ششمین شب از ماه مبارک رمضان کتاب «نسیم حمد» نوشته امیرحسین بانکی‌پورفرد به دست آیت‌الله مهدوی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی شامگاه سه‌شنبه در مراسم رونمایی از کتاب «نسیم حمد» اظهار کرد: در مورد نقطه «ب» بسم‌الله الرحمن الرحیم چندین نکته وجود دارد، نکته نخست این است که نقطه «ب» زیر نام بسم‌الله نوشته می‌شود، نکته دیگر اینکه یک دانه بیشتر نیست و نکته سوم این است که این نقطه مظهر سرالله است بنابراین از این نقطه امام شناسی را آغاز می‌کنیم تا به خداشناسی برسیم.

وی افزود: نکته چهارم مظهریت نیز هست به این معنی که آنچه که پروردگار از هزاران اسم دارد و آنچه برای مخلوق تجلی می‌کند در «ب» تجلی می‌کند و تا نقطه نیاید «ب» معنی نمی‌کند؛ نکته دیگر نیز این است که این نقطه تعیین‌کننده «ب» است.

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: مسلمانان زیادی داریم که به این دلیل که ولایت را قبول ندارند ادعای زیادی دارند اما مثلشان مثل «ب» بدون نقطه است؛ بدون ولایت خداشناسی مبهم است؛ نکته ششم این است که زیر بودن نقطه «ب» هیچ بودنش را نشان می‌دهد و زیر بودن یعنی من استقلال ندارم و استقلال نداشتن یعنی ممکنیت و به معنای تساوی بین وجود و عدم است.

وی عنوان کرد: فقط خداست که ذات وجودش معلول به غیر نیست به همین دلیل وقتی بخواهیم بگوییم چه کسی آینه و کاشف خداست هر کسی را نشان دهیم مخلوق می‌شود؛ نکته هفتم این است که شروع بسم‌الله با «ب» است و این «ب» از نوع استعانت است به این معنا که با ولایت برای فهم اسم خدا استعانت می‌گیریم.

مهدوی بیان داشت: نکته هشتم این است که از ولایت برای برطرف کردن نیاز خودمان استمداد می‌گیریم؛ نکته نهم این است که «ب» بسم‌الله شروعی برای استعانت از اسم پروردگار است؛ نکته آخر نیز این است که «ب» در نوشتن یک سیر نزولی و سیر افقی دارد، سیر نزولی سیر از پروردگار به خلق است و سیر افقی امر است.

امیرحسین بانکی‌پورفرد نویسنده این کتاب نیز اظهار کرد: مشکل حال حاضر در بهره‌گیری از قرآن این است که از آن تولید دانش نداریم؛ در مورد این کتاب بیش از 10 تفسیر را ملاحظه کردیم و حدود 1 سال است که در مورد سوره حمد کار می‌کنیم نتیجه کار کتابی در حدود هزار صفحه شد که چکیده آن هزار صفحه شده است که جلد نخست آن به دست آیت‌الله مهدوی رونمایی شد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: معرفی کتاب ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.