سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان محیط زیست:

کم آبی موجب به خطر افتادن تنوع زیستی و حیات وحش می‌شود

عیسی کلانتری گفت: حیات وحش و تنوع زیستی کشور تحت تاثیر تغییر اقلیم قرار دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان  محیط زیست در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم روز جهانی تنوع زیستی اظهار کرد: ما در بیست و پنجمین سالگرد تاسیس تنوع زیستی و حمایت از ان قرار داریم .

وی افزود: خبر خوبی که در این روزها شاهد آن هستیم، این است که حمایت از محیط بانان و استفاده از امکانات تجهیزات نیروهای مسلح و‌ انتظامی برای دفاع از خود و حیات وحش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

معاون رئیس جمهور گفت: حیات وحش و تنوع زیستی کشور تحت تاثیر تغییر اقلیم قرار دارند. بخش عمده مشکل کشور ما گرفتار کم آبی است که همین موضوع می تواند باعت به خطر افتادن تنوع زیستی و حیات وحش کشور شود.

کلانتری در ادامه تصریح کرد: توافق نامه پاریس مورد تایید مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است که شورای نگهبان بر آن نیز نظراتی دارد. برنامه مشارکت ملی ایران برای ملحق شدن به توافق نامه پاریس نیاز به اصلاحات دارد که در حال بررسی است.

وی افزود: گازهای گلخانه ای در کشور 4 درصد کاهش یافته است و 8 درصد باقی مانده منوط به لغو تحریم ها است؛ در حقیقت سهم ایران از کاهش گازهای گلخانه ای همان 4 درصداست.

رئیس محیط زیست گفت: برخی لوایح محیط زیستی به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده است. از جمله این لایحه ها لایحه خاک است که 50 ماده دارد؛ بنابراین بررسی موارد آن نیازمند زمان طولانی است. به همین دلیل دلیل نباید انتظار داشت که این لایحه به سرعت به تصویب مجلس برسد.

انتهای پیام/

 

 کاهش 4 درصدی گازهای گلخانه ای در کشور

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.