وی افزود: اگر مناسب ترین برنامههای درسی و آموزشی را برای اجرا انتخاب نکنیم و مدرسه جای خودش را پیدا نکند به موفقیت نمیرسیم.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در کشور ما فقط کارهای اجرایی در مدرسه دنبال میشود و این موضوع فقط در ایران به چشم میخورد به همین دلیل مدیر و عوامل مدیریتی ما در مدرسه صرفا در حد اجراکننده محض هستند و تمامی رفتارهای در مدرسه را در قالب بخشنامه ارسال میکنیم.
بطحایی گفت: در چنین فضایی که دائم در حال تحول است با این رویکرد نمی توان به نتیجه رسید و مدرسه به محیطی فرسایشی تبدیل میشود و دانشآموز و معلم رغبتی به حضور در مدرسه ندارند و فقط منتظر اتمام سال تحصیلی هستند.
وی اظهار کرد: دولتها و وزرای قبل هم به این موضوع توجه داشتند که مدرسه از زیر خاکستر تمرکز بیرون بیاید تا این واحد آموزشی اجازه فعالیت داشته باشد و تا این اتفاق نیفتد تلاش های ما به نتیجه نمیرسد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به همکاری با جهاد دانشگاهی برای سنجش شایستگی مدیران مدارس بیان کرد: مهمترین چالش نگران کننده برای ما مقاومت در برابر این اقدام است که امیدوارم این مشکل ایجاد نشود.
بطحایی با اشاره به اینکه باید انگیزه در مدارس زیاد شود، ادامه داد: مدیرانی باید در مدارس فعالیت کنند که شایستگی های لازم این کار را داشته باشند و امیدوارم که اجرای آزمایشی این طرح در سه استان کشور در مهر ۹۷ به نتیجه برسد.
وی تصریح کرد: اکنون در حوزه منابع انسانی ما، متعهدترین و دلسوزترین عوامل مدیران مدارس هستند که جای امیدواری دارد و کار ما را راحت میکند و اجرای طرح سنجش شایستگی های حرفه ای در بهبود عملکرد مدیران موثر خواهد بود.
انتهای پیام/