سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش:

مدارس را در طرح های آموزش و پرورش فراموش کرده‌ایم/ مدرسه باید از زیر خاکستر تمرکز بیرون بیاید

بطحایی غفلت از مدرسه را عامل شکست طرح های آموزش و پرورش دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در آئین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس با اشاره به اینکه سنجش شایستگی معلمان در تحول نظام تعلیم و تربیت موثر است، اظهار کرد: شاید تلاش‌هایی که تا پیش از این در دهه ۶۰ در حوزه تحول انجام دادیم، تلاش های بسیاری بود اما غالبا با شکست مواجه شدزیرا از مدرسه که کانون اصلی تعلیم و تربیت است غافل شدیم و تا زمانی که به این مولفه جامه عمل نپوشانیم، موفق نخواهیم شد.

وی افزود: اگر مناسب ترین برنامه‌های درسی و آموزشی را برای اجرا انتخاب نکنیم و مدرسه جای خودش را پیدا نکند به موفقیت نمی‌رسیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در کشور ما فقط کارهای اجرایی در  مدرسه دنبال می‌شود و این موضوع فقط در ایران به چشم می‌‌خورد به همین دلیل مدیر و عوامل مدیریتی ما در مدرسه صرفا در حد اجراکننده محض هستند و تمامی رفتارهای در مدرسه را در قالب بخشنامه ارسال می‌کنیم.

بطحایی گفت: در چنین فضایی که دائم در حال تحول است با این رویکرد نمی توان به نتیجه رسید و مدرسه به محیطی فرسایشی تبدیل می‌شود و دانش‌آموز و معلم رغبتی به حضور در مدرسه ندارند و فقط منتظر اتمام سال تحصیلی هستند.

وی اظهار کرد: دولت‌ها و وزرای قبل هم به این موضوع توجه داشتند که مدرسه از زیر خاکستر تمرکز بیرون بیاید تا این واحد آموزشی اجازه فعالیت داشته باشد و تا این اتفاق نیفتد تلاش های ما به نتیجه نمی‌رسد.

نگرانی آموزش و پرورش، مقاومت مدیران برابر طرح سنجش شایستگی است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به همکاری با جهاد دانشگاهی برای سنجش شایستگی مدیران مدارس بیان کرد: مهم‌ترین چالش نگران کننده برای ما مقاومت در برابر این اقدام است که امیدوارم این مشکل ایجاد نشود.

بطحایی با اشاره به اینکه باید انگیزه در مدارس زیاد شود، ادامه داد: مدیرانی باید در مدارس فعالیت کنند که شایستگی های لازم این کار را داشته باشند و امیدوارم که اجرای آزمایشی این طرح در سه استان کشور در مهر ۹۷ به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: اکنون در حوزه منابع انسانی ما، متعهدترین و دلسوزترین عوامل مدیران مدارس هستند که جای امیدواری دارد و کار ما را راحت می‌کند و اجرای طرح سنجش شایستگی های حرفه ای در بهبود عملکرد مدیران موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.