سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح بازآفرینی شهری در ۹۶ محله همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: طرح بازآفرینی شهری در ۹۶ محله همدان اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرهاد فرزانه ،مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه هم اکنون   ۳۴ پروژه اجرایی بازآفرینی شهری در همدان اجرا می شود، ادامه داد: همدان در کنار استان‌هایی چون، آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر و غیره به عنوان پایلوت اجرای طرح بازآفرینی انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه برنامه بازآفرینی از 6 سند بالادستی شکل گرفته است، خاط نشان کرد: 96 محله در شهرهای مختلف استان برای بازآفرینی شناسایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان ابراز کرد: در حال حاضر از 37پروژه اجرایی شامل مرمت بناهای تاریخی، دیوار کشی و پوشش کانال، رودخانه، احداث مرکز درمانی، احداث مجتمع فرهنگی، پارک و غیره به تعداد 34 مورد عقد قرارداد شده و در حال اجرا است.

فرزانه بیان کرد: سال گذشته 600 تن قیر رایگان در اختیار شهرداری همدان برای بافت فرسوده قرارگرفت، گفت: سال گذشته در مجموع به ارزش دو میلیارد تومان قیر رایگان در اختیار شهرداری‌ها برای محدوده‌های بازآفرینی قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه در برخورد با کلمه ساخت و ساز غیر مجاز بهتر است نوع نگاه ما با توجه به گرفتاری‌هایی که مردم در این مناطق حاشیه‌ای با آن مواجه هستند واقع گرایانه‌تر شود، افزود: در ابتدا باید محدوده‌ها تعیین می‌شد که سال گذشته محدوده‌ها به تصویب رسید و اکنون به مرحله جدیدتری از محلات و بافت‌های تاریخی رسیدیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: چند کارگروه زیرمجموعه این ستاد فعال شده‌اند که اقداماتی را داشته‌اند، ضمن اینکه در بحث مشارک هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیدیم و در این بخش مشکل داریم، نگاه از بالا به پایین بوده که می‌خواستیم مسائلی را بر شهر حاکم کنیم ولی در حوزه مشارکت راهکارهای خوبی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ج

طرح باز آفرینی شهری در همدان  اجرا می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.