سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادقی فر خبر داد

تشکیل کارگروه ملی صنایع خلاق و فرهنگی

معاون فرهنگی-اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کارگروه ملی صنایع خلاق و فرهنگی در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم صادقی فر معاون فرهنگی-اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: موضوع اقتصاد خلاق و صنایع خلاق و فرهنگی چندین سال است به عنوان موتور محرک رشد و توسعه در کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه مطرح شده است.

وی افزود: این عرصه با تمرکز بر فعالیت‌های متنوع مبتنی بر خلاقیت و فرهنگ که با خلاقیت و نبوغ انسانی در ارتباط است، درصدد است تا یک بخش اقتصادی توانمند و فراگیر در دنیا شکل دهد و بسیاری از محدودیت‌ها و چالش‌های شیوه‌های قبلی را پشت سر بگذارد. از همین رو توسعه بازار خدمات خلاق می‌تواند در کاهش برخی از چالش‌های عمده جهانی، مانند بیکاری جوانان و فقر کمک کند. اقتصاد خلاق می‌تواند یک اثر مثبت و متحول کننده بر انسجام اجتماعی و رشد اقتصادی داشته باشد.

صادقی فر گفت: این موضوع مهم توجه نخبگان و تصمیم گیران و سیاستگذاران کشور را نیز به خود جلب کرده است. مبحث اقتصاد خلاق در خرداد ۱۳۹۴ در جلسه هیات دولت مطرح شد و رئیس جمهور بر توسعه اقتصاد خلاق تاکید کرده و با توجه به خصوصیات درون زا، برون گرا بودن، اشتغالزایی و تولید ثروت ملی آن را گامی بزرگ در راستای اقتصادمقاومتی عنوان کردند.

معاون فرهنگی-اجتماعی وزارت کار در ادامه گقت: ما می‌توانیم از ظرفیت عظیم این حوزه استفاده کنیم، چرا که کشور ما به دلیل تنوع چشمگیر فرهنگی و نیروی جوان خلاق این قابلیت را برای ایجاد اقتصاد خلاق دارا است.

وی همچنین افزود: با زمینه سازی برای رشد و توسعه فراگیر اقتصاد خلاق و با ایجاد سیاست‌ها و طرح‌های حمایتی می‌توان از ظرفیت تجدید پذیر اقتصاد خلاق در کنار ظرفیت تجدید ناپذیر اقتصاد نفتی بهره برد.

وی افزود: لزوم توجه نهاد‌های تصمیم‌ساز و برنامه‌ریز کشور به صنایع خلاق در برنامه‌های میان مدت و بلند مدت می‌تواند روند رشد و حرکت این اقتصاد نوظهور و توانمند را تسریع بخشد و فرصت‌های زیادی در خصوص اشتغال و کارآفرینی و رشد اقتصاد کشور فراهم کند و این رسالت تمامی نهاد‌های ذی‌ربط است که در حیطه مسئولیت اجتماعی و وظایف و ماموریت‌های محوله، اهتمام لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.