مدیر کل روابط کار و جبران خدمت گفت: ایجاد سامانه جامع روابط کار باعث می شود تمام اقتصادهای غیر رسمی را شناسایی کنیم.

اسماعیل ظریفی آزاد، مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در حال حاضر برای کاهش اقتصاد غیر رسمی، یک سامانه جامع روابط کار را طراحی کرده ایم  که کمک خواهد کرد کارگران بخش غیر رسمی را شناسایی کنیم.

ظریفی آزاد گفت: با سامانه جامع روابط کار بزودی می توانیم  در مدت حداکثر یک سال، کارگران بخش رسمی را بیشتر بشناسیم و قدم اول برای شناسایی بخش غیر رسمی، این است که بخش رسمی را شناسایی کنیم.

وی افزود: تمام اطلاعات افرادی که در سامانه جامع کار ثبت نام می کنند، در دسترس خواهد بود. در این سامانه راهکارهایی پیش بینی شده که ما از ظرفیت تشکل های کارفرمایی و کارگری  استفاده کنیم، چون افراد ناشناخته یک ظرفیت گسترده هستند که هنوز از آنها استفاده نشده است.

مدیر کل روابط کار و جبران خدمت گفت: در سامانه جامع روابط کار، بخشی را پیش بینی کرده ایم که اجازه می دهد کارگری که در بخش غیر رسمی کار می کند و قراداد و  بیمه ندارد، به این سامانه مراجعه کند و اطلاعات خود و کارگاهش را ثبت کند. در نهایت، اداره کار مربوطه مطلع می شود که کارگاهی وجود دارد که کارگران آن ثبت نام کرده اند و  در یک کارگاه مشغول به کار هستند.

ظریفی آزاد با تاکید بر اینکه با راه اندازی این سامانه، دیگر کار ما پیداکردن سوزن در انبار کاه نیست، گفت: با ثبت اطلاعات کارگران، می دانیم که کارگاهی وجود دارد و حتی اگر گزارش خلاف واقع از سوی کارفرما هم برسد، ما به اطلاعات کارگران دسترسی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: این سامانه اتفاقی است که در ظرف 2 یا 3 هفته آینده  اتفاق خواهد افتاد. بعد از افتتاح سامانه، همه کارگران و کارفرماها را  برای ثبت نام در آن دعوت خواهیم کرد و تلاش داریم در سال 97، 12 میلیون کارگر رسمی و  1 میلیون و 200 هزار نفر کارفرمای رسمی که کد کارگاهی دارند، به این سیستم معرفی شوند. 

انتهای پیام/

 

ساماندهی کارگران غیر رسمی  توسط سامانه جامع کار

برچسب ها: اشتغال ، اشتغال زایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
بیکار مطلق چطور ؟
کسیکه نه شغلی داره و نه بیمه ای، تکلیفش چیه ؟
آخرین اخبار