سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برآورد ۱۸۴ میلیارد ریال خسارت سیلاب به بخش کشاورزی خراسان شمالی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی گفت: با بارندگی‌های رگباری اردیبهشت ماه امسال در استان ۱۸۴ میلیارد ریال برآورد خسارت به بخش کشاورزی وارد شده است.

عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ گفت: در پی بارندگی‌های اردیبهشت ماه جاری در استان، ۱۸۴ میلیارد ریال  خسارت به بخش کشاورزی وارد شده است.

وی با بیان این که بیشترین میزان خسارت در شهرستان‌های راز وجرگلان، مانه و سملقان و شهرستان شیروان در سطح مزارع، باغات، تاسیسات دامی و آبی وارد شده است، ادامه داد: مجموع خسارت‌ها با احتساب خسارت سرما زدگی هفته پایانی فروردین ماه در بخش کشاورزی استان به حدود ۲۳۶ میلیارد تومان رسیده است.

یوسفی افزود: در برخی از نقاط روان آب‌ها تبدیل به سیل شد که خسارت‌هایی را به مزارع و باغات استان وارد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی بیان کرد: کشاورزان و کسانی که مزارع و تاسیسات شان مشمول بیمه محصولات کشاورزی هستند می‌توانند غرامت مربوطه را بعد از ارزیابی و تامین اعتبار دریافت کنند.

وی میانگین بارندگی اردیبهشت ماه امسال را ۱۵۵ میلی متر در استان برشمرد و گفت: این میزان حدود ۷درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۲۷درصد نسبت به دوره‌ی آماری عقب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه مراتب این خسارت‌ها به مراجع مسئول منعکس شده است، افزود: از طرف وزیر محترم جهاد کشاورزی پیشنهادی به دولت در بحث تامین غرامت ، تامین منابع پرداخت بیمه محصولات کشاورزی و پرداخت تسهیلات کم بهره به دولت داده شده که درصورت تصویب اقدامات لازم برای کشاورزان به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/ ب

خسارت سیلاب به بخش کشاورزی خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.