سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارغ التحصیل بیش از ۳۰۰ هزار نفر از دانشگاه‌های آزاد آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ۳۰۰ هزار نفر تا بحال از دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان فارغ التحصیل شده اند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی به مناسبت ۳۱ اردیبهشت مصادف با سی و ششمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این که دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی مردمی و برگرفته از انقلاب اسلامی است گفت: تعدادی بر این باور بودند که انقلاب اسلامی، انقلابی دینی است و توجهی به بحث علم ندارد در حالی که اولین دانشگاه مردمی را همزمان با جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۱ تأسیس کرد.

وی در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدا با سرمایه اولیه یک میلیون تومانی حضرت امام (ره) شکل گرفت و امروزه بعد از ۳۶ سال، خدمات زیادی را انجام داده است که از افتخارات جمهوری اسلامی است.

جوانپور با اشاره به افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی ابراز کرد: دانشگاه آزاد بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است و در کشور اولین دانشگاه در تولید علم است و رتبه آن در دنیا ۱۱۱ است که توانسته است خدمات زیادی ارائه دهد. این دانشگاه تاکنون ۵ میلیون فارغ التحصیل در مقاطع مختلف داشته و در حال حاضر یک میلیون و هشتصد هزار نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که در راستای یکی از ثمرات انقلاب اسلامی گسترش آموزش عالی در کشور است.

وی با بیان این که اولین آزمون دانشگاه آزاد در مکان سابق همین مصلی برگزار شد گفت: برای اولین بار ۱۵۰ نفر در آزمون دانشگاه آزاد واحد تبریز شرکت کردند.

جوان‌پور خاطرنشان کرد: ۳۰۰ هزار نفر تا بحال از دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان فارغ التحصیل شده‌اند و واحد تبریز جزو ۴ واحد برتر کشور محسوب می‌شود. این واحد در بین ۴۰۰ واحددانشگاه همیشه مقام‌های اول و دوم و سوم را در عرصه‌های مختلف به خود اختصاص می‌دهد که ثمره تلاش دانشجویان، اساتید و کارکنان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از فعالیت دانشگاه آزاد در حوزه مدارس خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه آزاد حدود ۱۰۰۰ مدرسه در سطح کشور دارد و در واحد تبریز الان بیش از ۲۵۰۰ دانش آموز در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به این که ۳۵ درصد از دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند افزود: ۵۰ درصد از دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری در سطح کشور در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند که جا دارد قدر دانی کنیم از این فرصتی که نظام جمهوری اسلامی برای جلوگیری از خروج ارز از کشور انجام داده است.

جوانپور با بیان این که دانشگاه آزاد در حوزه‌های مختلف تأثیر گذار است خاطر نشان کرد: رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی و دامپزشکی در استان ما بسیار پیشرو هستند و در حال حاضر بیمارستان زکریا در حال باسازی و بیمارستان امام سجاد در حال راه اندازی است که خوشبختانه امسال می‌توانیم آن را افتتاح کنیم و با بهره برداری و راه اندازی بیمارستان امام سجاد ۱۲۴ تخت به جمع تخت‌های بیمارستانی تبریزاضافه می‌شود.

وی از راه اندازی دو کلنیک دندان پزشکی نیز خبر داد و اظهار کرد: کلنیک، ولی عصر و کلنیک داشکده دندان پزشکی که در سه راهه اهر واقع است و بزودی راه اندازی می‌شود و با راه اندازی این کلینیک مشکلات حوزه دندان پزشکی و هم تربیت نیرو انسانی و ارائه خدمات به قشر محروم جامعه انجام می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تصریح کرد: اگر امروز استان ما قطب دامی کشور محسوب می‌شود، مدیون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی است چراکه دانشگاه آزاد در مقابل شهریه‌های مأخوذه منشأ خدمات برای آحاد مردم می‌شود و مفتخریم در کنار بحث‌های آموزشی خدماتی در حوزه‌های دامپزشکی و کشاورزی ارائه خدمت کنیم. 

 

انتهای پیام/ش

دانشگاه آزاد بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.