سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش 9 در صدی بارندگی در همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان ازافزایش 9 در صدی بارندگی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از مقدار بارش‌ ها در استان خبر داد وخاطر نشان کرد: متوسط بارندگی در استان 377 میلی‌متر است که سال گذشته در این زمان 400 و در میانگین بلندمدت 40 ساله 344 میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه وضعیت منابع آبی استان همدان رضایت‌بخش نیست، گفت: نیاز است تا مردم نسبت به حفظ منابع آبی موجود احساس تکلیف کنند تا بتوان ماه‌ها و سال‌های آینده را مدیریت کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان ادامه داد: مقدار بارندگی امسال نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش و نسبت به بلندمدت 9 درصد افزایش داشته است.

ستوده افزود: سال آبی گذشته ‌هزار و 966 میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی در بخش‌های مختلف استان همدان مصرف شده که بیشترین آن مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

وی بیان کرد: از منابع آب زیرزمینی استان همدان ‌هزار و 761 میلیون مترمکعب معادل 90 درصد در بخش کشاورزی، 146 میلیون مترمکعب معادل 7 درصد در بخش شرب و بهداشت و 59 میلیون مترمکعب معادل 3 درصد در بخش صنعت مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه استان همدان دارای 13 دشت است، اعلام کرد: از این تعداد 7 دشت مستقل و 6 دشت مشترک با سایر استان‌هاست.

ستوده بیان کرد: همه دشت‌های استان همدان ممنوعه هستند که محدودیت‌هایی در برداشت آب از منابع زیرزمینی آن‌ها اعمال می‌شود، اما 3 دشت اسدآباد، رزن ـ قهاوند و کبودراهنگ به دلیل برداشت بیش از اندازه، ممنوعه بحرانی هستند.

وی در پایان ادامه داد: وضعیت منابع زیرزمینی در این دشت‌ها به دلیل اقدامات طرح احیاء و تعادل‌بخشی بهبود و ثبات نسبی پیدا کرده که ادامه این روند نیازمند همراهی و هماهنگی از طرف مردم و کشاورزان منطقه است.

انتهای پیام/ب

9 در صد بارندگی در همدان افزایش داشته است

 

برچسب ها: بارندگی ، هواشناسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.