سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست کره شمالی از همسایه جنوبی خود چند روز پس از لغو مذاکرات دوجانبه

پیونگ‌یانگ چند روز پس از لغو مذاکرات دوجانبه با سئول، خواستار بازگرداندن پیشخدمت‌های ربوده شده کره شمالی مقیم کره جنوبی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از استریتس‌تایم، پیونگ‌یانگ تنها چند روز پس از اینکه دیدار با  مقامات کره جنوبی را لغو کرد از سئول خواست چند پیشخدمت را که سال گذشته از کره شمالی خارج شده  بودند، به این کشور تحویل دهد.

این مسئله‌ای بسیار بحث برانگیز بوده است؛ چرا که پیونگ یانگ می‌گوید این پیشخدمت‌ها از یک رستوران دولتی کره شمالی در چین ربوده شده اند، اما کره جنوبی می‌گوید آن‌ها به میل خودشان فرار کرده اند.

اخیراً مدیر رستوران مذکور مدعی شد این زنان را به دستور آژانس اطلاعاتی کره شمالی فریب داده و تهدید کرده است از او پیروی کنند.

صلیب سرخ کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرده است سرنوشت این زنان می‌تواند روابط دو کشور را به خطر اندازد. در این بیانیه آمده است: «مقامات کره جنوبی باید شهروندان ما را بدون تعلل به خانواده هایشان برگردانند و با این کار نشان دهند به بهبود روابط دو کره علاقه دارند».

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، و «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی، ماه گذشته در منطقه غیرنظامی در مرز دو کشور دیدار کردند و وعده دادند برای رسیدن به یک توافق صلح و خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره تلاش کنند.

پیونگ یانگ امسال سه آمریکایی که در این کشور حبس شده بودند را آزاد کرد. این اقدامات پیش از دیدار احتمالی کیم با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، که قرار است ماه آینده در سنگاپور صورت بگیرد، انجام شد.

پیونگ یانگ در انتقاد از رزمایش نظامی مشترک سئول و واشنگتن، نشستی را که قرار بود با حضور مقامات عالی رتبه دو کره انجام شود، لغو و تهدید کرد نشست سنگاپور را نیز کنسل می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.