سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام:

عامل فروش فیلم‌های مستهجن در فضای مجازی دستگیر شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی اقدام به فروش فیلم‌های مستهجن می‌کرد،خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام بیان کرد: در پی گزارش واصله به این پلیس مبنی بر اینکه وب‌سایتی با آدرس مشخص اقدام به فروش و توزیع فیلم‌های مستهجن می‌کند، موضوع برای شناسایی عامل یا عاملان در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی اظهارکرد: با هماهنگی مقام قضایی و با انجام اقدامات فنی و تخصصی مأموران این پلیس موفق شدند متهم را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ جمالی ادامه داد: متهم پس از مواجهه با مستندات محکم و غیرقابل انکار پلیس به بزه ارتکابی خود اعتراف و عنوان کرد که‌ از طریق درگاه وابسته به یکی از بانک‌ها اقدام به فروش فیلم‌های مستهجن در فضای مجازی می‌کرده و انگیزه خود را کسب منافع مالی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا ایلام در ادامه با اشاره به قانون جرایم رایانه‌ای اضافه کرد: بر‌اساس ماده 14 قانون جرایم رایانه‌ای، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده، محتویات مستهجن را منتشر و توزیع کند، به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ جمالی افزود: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده جرایم مشابه یا سایر جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/ د

دستگیری عامل فروش فیلم‌های مستهجن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.