سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران:

تحریم‌های آمریکا در حوزه دارو مشکلی برایمان ایجاد نمی‌کند

وزیر بهداشت گفت: حذف برخی داروها از لیست کالاهای اساسی شایعه است و اجازه نمی‌دهیم مشکلی در این زمینه پیش بیاید.

وزیر بهداشت گفت: هیچ مشکلی در زمینه تامین داروی بیماران تالاسمی نداریم.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه هیئت دولت و در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا تحریم‌های آمریکا در حوزه دارو  می‌تواند برای کشور مشکلی ایجاد کند، اظهار کرد: تحریم‌های آمریکا در حوزه دارو مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کند‌.

وزیر بهداشت گفت: اگر به شرایط قبل برگردیم و تحریم‌های سازمان ملل اتفاق بیفتد، در اینصورت مشکلاتی می‌تواند ایجاد شود و باید آمادگی داشته باشیم تا در بخش غذا،دارو و تجیزات مسئله‌ای برای مردم پیش نیاید.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوالی درباره کمبود داروی بیماران تالاسمی٬ اظهار کرد: مشکلی در این زمینه وجود ندارد چرا که دارو هست.

وی افزود: ما مرتب رصد می کنیم و معاون اجتماعی وزارت بهداشت با انجمن بیماری های خاص دائم جلسه دارند؛ اگر مشکلی هم در شهری یا نقطه ای وجود داشته باشد آن را حل می کنیم.

وزیر بهداشت درباره اینکه در زمان اجرای طرح تحول سلامت گفتید که خودگردانی بیمارستان ها حذف می شود، گفت: بنده چنین چیزی نگفتم اما آرزو دارم که این اتفاق بیفتد و بیمارستان ها بتوانند در جایگاه واحد اقتصادی مستقل اداره شوند و آئین نامه این موضوع را به دانشگاه ها ابلاغ کردیم البته فعلا اختیاری است.

وی گفت: هر دانشگاهی که بخواهد می تواند بیمارستان را به صورت واحد مستقلی اداره کند تا چابک تر شود و به عبارتی آقا اجازه نباشد.

وزیر بهداشت درباره اینکه برخی بیمارستان ها از پذیرش بیمارانی که مشکل مالی دارند، سر باز می زنند، ادامه داد: اگر بیمارستانی وجود دارد که خارج از مصوبه هئیت وزیران مطالبه ای داشته است، حتما مردم گزارش بدهند و نا پیگیری می کنیم و بیمارستان ها اجازه چنین کاری ندارد.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده شده بناست برخی داروها از لیست کالاهای اساسی حذف می شوند، تصریح کرد: این موضوع شایعه است و نباید به آن توجه کرد؛ ما هیچ تصمیمی جدیدی در این مورد نداریم و مراقبت های لازم را انجام می دهیم تا مردم آسیبی نبینند.

وی تاکید کرد: مهمترین کار ما بحث دارو، مراقبت های پزشکی و جلوگیری از افزایش قیمت، تامین و دسترسی به دارو است و اجازه نمی‌دهیم مشکلی در این زمینه پیش بیاید.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.