سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف: واشنگتن به کشور‌هایی که در برجام باقی مانده‌اند، فشار زیادی اعمال می‌کند

وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی از فشار قابل توجه آمریکا به کشور‌هایی که در توافق هسته‌ای ایران باقی مانده‌اند، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در کنفرانس خبری مشترک با همتای فیلیپینی خود گفت: واشنگتن فشار قابل توجهی را به کشورهایی که در توافق هسته ای ایران باقی مانده اند، اعمال می کند.

او اظهار داشت: فشارهای قابل توجهی بر آنها (کشورهای باقی مانده در توافق هسته ای ایران) وارد شده است. آمریکا به منظور توقف تجارت با ایران به خصوص در عرصه نفت و انرژی، اولتیماتوم های 60 روزه و 90 روزه داده است که یک اعمال فشار بزرگ محسوب می شود.

لاوروف در ادامه گفت: یک نکته کاملا روشن است. آمریکا با خروج یکجانبه از توافق هسته ای ایران تمامی حقوقی که به واسطه این سند در اختیار داشت، از دست داده است؛ مفادی که حق ویژه ای به امضاکنندگان توافق می داد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: دلایلی برای نگرانی در مورد رویدادهای اخیر وجود دارد. خروج آمریکا از توافق هسته ای به صورت کاملا جدی به روابط ترانس آتلانتیک آسیب می رساند و در صورتی که آن اتفاق بیفتد، پیامدهای آن بسیار گسترده تر از توافق هسته ای است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا،  سه شنبه گذشته دستور خروج این کشور از توافق هسته ای ایران را که در دولت پیشین آمریکا منعقد شده بود، صادر کرد. فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مقامات فرانسوی، انگلیسی، چینی و دیگر اعضای گروه 5+1 نگرانی خود را در مورد خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران اعلام کردند و متعهد شدند به رغم خروج آمریکا، در این توافق باقی بمانند.

انتهای پیام/

اظهارات لاوروف درباره فشار آوردن آمریکا به دیگر طرف‌های برجام

 

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، برجام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
دیگه امریکا هیچ قابل اعتماد نیست