«دیوید سالیوان» اعلام کرد اتحادیه اروپا در تلاش برای یافتن تدابیری به منظور مقابله با اثرات منفی تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای شرکت‌های اروپایی است.

سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا: تدابیری برای مقابله با اثرات منفی تحریم‌های آمریکا علیه ایران اتخاذ می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «دیوید سالیوان»، سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا روز گذشته در اندیشکده «شورای آتلانتیک» اعلام کرد: اتحادیه اروپا در حال یافتن تدابیری برای دفاع از خود در مقابل اثرات منفی تحریم های مجدد آمریکا علیه ایران است.

وی در ادامه افزود: ما باید اثرات منفی هرگونه تحریم های اولیه و ثانویه آمریکا علیه ایران را که ممکن است بر شرکت های اروپایی تأثیر بگذارد را در نظر بگیریم. اروپایی‌ها هیچ جایگزین معتبری برای برجام ارائه نکرده اند که برای امنیت جهانی حیاتی باشد. حتی آمریکا هم یک جایگزین مناسب برای توافق هسته ای ایران ارائه نکرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حدود یک هفته پیش خبر خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران را اعلام کرد و از اعمال مجدد تحریم های اقتصادی علیه تهران خبر داد. این درحالی است که همه شرکای اروپایی ترامپ تلاش کردند تا دونالد ترامپ را از این تصمیم منصرف کنند. پس از خروج آمریکا از برجام، فرانسه، انگلیس، آلمان، چین و روسیه اعلام کردند همچنان به برجام پایبند خواهند ماند.

توافق هسته ای ایران در سال 2015 میان ایران و کشورهای 1+5 امضا شد. این توافق هسته ای محدود شدن برنامه های هسته ای ایران را در ازای رفع تحریم های اقتصادی این کشور به دنبال داشت. بر اساس 11 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران در طول این مدت به بندهای توافق هسته ای پایبند بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار