سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از 30 هزار زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد

قائم‌ مقام کمیته امداد استان همدان گفت: ۳۰ هزار و ۴۴۵ زن سرپرست خانوار زیر پوشش خدمات کمیته امداد استان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ قاسم یارمحمدی، قائم‌ مقام کمیته امداد استان همدان بیان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی درگرو حمایت از زنان سرپرست خانوار است،

وی گفت: سال گذشته 2 هزار و 709 خانوار همدانی به خودکفایی رسیده و با تکیه‌ بر توانمندی‌های خود چرخ زندگی‌شان را می‌چرخانند و در حال حاضر نیز 49 هزار و 201 خانواده از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره می‌برند.

وی به زنان مددجو و سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود:30 هزار و 445 زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان قرار دارند که 61 درصد از خانواده‌های زیرپوشش را تشکیل می‌دهند.

قائم‌ مقام کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار علاوه بر نقش مادری وظیفه سنگین پدری را نیز بر عهده‌ دارند،خاطر نشان کرد: 28هزار و 478 خانواده مددجو دارای سرپرست بالای 60 سال هستند و تمامی خدمات حمایتی، درمانی و دارویی توسط کمیته امداد به این افراد داده می‌شود.

یارمحمدی در پایان به خروج 4 هزار و 538 از چرخه حمایتی کمیته امداد استان همدان اشاره کرد و افزود: 49 هزار و 201 خانوار مددجوی این نهاد نیز در زمینه‌های تسهیلات کارگشایی، درمانی، تحصیلی و سایر اقدامات حمایتی بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه 38 هزار و 358 خانوار به‌ صورت ماهیانه از کمیته امداد استان همدان مستمری دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: 30 میلیارد و 512 میلیون تومان مستمری در سال 96 به‌ حساب سرپرستان خانوار زیر پوشش واریزشده است.

انتهای پیام/ب

بهره مندی بیش از 30 هزار زنان سرپرست خانواراز خدمات کمیته امداد استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.