سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ در پی اعمال فشار بیشتر به جمهوری‌خواهان برای تغییر قوانین سنا

رئیس‌جمهور آمریکا جمهوری‌خواهان سنا را برای تغییر قوانین مربوط به تسریع تائید صلاحیت نامزد‌های پیشنهادی‌اش در این مجلس تحت فشار قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار است در جلسه روز سه شنبه (امروز) خود با جمهوری‌خواهان سنا،  آنها را برای تغییر قوانین سنا تحت فشار قرار دهد تا روند بررسی نامزدهای پیشنهادی دولت برای پست‌های اجرایی و قضایی را تسریع بخشند. ترامپ از روند کند بررسی صلاحیت نامزدهای خود برای پست‌های اجرایی دلسرد شده و آن را مانع‎‌تراشی دموکرات‌ها نامیده است.

هیل گزارش داد روند تائید صلاحیت نامزدهای معرفی شده از سوی ترامپ به طور متوسط 84 روز به طول انجامیده است که از این زمان طولانی‌ترین زمان تائید صلاحیت در مقایسه با چهار رئیس جمهور پیش از ترامپ است.

رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد: انتظار برای تائید صلاحیت تقریبا 300 نامزد بدترین چیز در تاریخ است. دموکرات‌ها نهایت تلاش خود را برای مانع‌تراشی در این مسیر بکار گرفته‌اند. چیزی که به خوبی به انجام آن آگاهند.

جمهوری‌خواهان حاضر در کمیته قوانین سنا ماه گذشته فرایندی را تصویب کردند تا زمان بررسی صلاحیت نامزدها  را کوتاه‌تر نمایند. هر چند دموکرات‌ها از چنین روندی حمایت نکردند. میچ مکانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا، هنوز اعلام نکرده است که آیا او از اجرای چنین روندی حمایت خواهد کرد یا خیر.

مارک شورت، مدیر امور قانونگذاری کاخ سفید چند هفته پیش به خبرنگاران اعلام کرد ترامپ نسبت به روند کند تائید صلاحیت این افراد در سنا انتقادات بیشتری را شکل خواهد داد. او گفت: با ادامه تعیین و تشخیص میزان مانع‌تراشی‌ها در این مسیر فشارها بر سنا برای حل این موضوع بیشتر خواهد شد.

محافظه‌کاران از جمله تد کروز، نماینده ایالت تگزاس و رون جانسون، سناتور ایالت ویسکانسین، از کمیته ملی جمهوری‌خواهان می‌خواهند تا یک گزینه را در قوانین خود در نظر بگیرند تا قوانین سنا به طور موثری با رای اکثریت قابل تغییر باشد. جانسون روز دوشنبه به هیل گفت: اگر من به جای رئیس جمهور بودم از سنا می‌خواستم تا این کار را انجام دهد.

جمهوری‌خواهان برای تغییر قوانین سنا به 60 رای نیاز دارند. جمهوری‌خواهان 51 صندلی از سنا را در اختیار دارند اما با توجه به بیماری و نبود سناتور جان مک‌کین‌ّ، یکی از رای‌های خود را از دست می‌دهند. انتظار نمی‌رود که هیچ‌یک از دموکرات‌ها برای تغییر این قوانین رای دهند. جمهوری‌خواهان سنا می‌گویند چاک شومر، سناتور ایالت نیویورک، روند رای‌گیری تائید صلاحیت را کند کرده است.

از تاریخ 10 می، ترامپ 194 نامزد را به سنا معرفی کرده است که تاکنون مورد تائید صلاحیت قرار نگرفته‌اند. همچنین تعداد پست‌های خالی در دادگاههای فدرال و منطقه‌ای و سایر بخش‌ها به 149 مورد رسیده است. ترامپ بارها میچ مک‌کانل را برای تغییر قوانین سنا به طور یک جانبه  به منظور سرعت بخشیدن به روند تائید صلاحیت نامزدها تحت فشار قرار داده است.

تغیر در قوانین سنا یکی از مواردی است که در جلسه کاری امروز دونالد ترامپ با جمهوری‌خواهان مطرح می‌شود. ترامپ و جمهوری‌خواهان سنا همچنین قرار است برنامه کمیته ملی جمهوری‌خواهان در مورد قانون مالیات و نیز دیدار آتی با رهبر کره شمالی را نیز مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/

ترامپ جمهوری‌خواهان را برای تغییر قوانین سنا تحت فشار قرار می‌دهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.