سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رستمی: نگاه ویژه‌ای به بازی‌های آسیایی ندارم! /برخی‌ها باعث کاهش سهمیه وزنه برداری شدند

ملی‌پوش تیم ملی وزنه‌برداری گفت: نگاه خاصی به بازی‌های آسیایی جاکارتا ندارم و هدفم المپیک ۲۰۲۰ است.

کیانوش رستمی ملی‌پوش تیم ملی وزنه‌برداری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره آخرین وضعیت خود گفت:پس از اتمام مسابقات به دنبال درمان زانویم بودم؛ که خداراشکر با کمک علی مرادی و صالحی امیری شرایطم بهتر از قبل است. خوشبختانه شخص ریاست کمیته ملی المپیک نگاه ویژه‌ای به ورزشکاران دارند.

او ادامه داد:حضور صالحی امیری هم در این اردو بسیار ارزشمند بود و باعث شد تا روحیه ام بیشتر از قبل شود. خداراشکر تمریناتم را پیگیری می‌کنم تا بتوانم دوباره مانند قبل در مسابقات شرکت کنم. هنوز خیلی راه است تا به آن چیزی که می‌خواهم دست یابم.

او درباره اینکه آیا در جاکارتا طلا می‌گیرد یا نه، گفت:هدفم اصلی ام المپیک توکیو است. در حال حاضر نگاه خاصی به بازی‌های آسیایی جاکارتا ندارم. هدفم ۲۰۲۰ است و تا آن موقع به هدفم می رسم. قشنگ‌ترین هدفی که برای کشورم باید رقم بخورد این است که 2 نفر از ایران جزو افرادی باشند که دارای سه مدال در المپیک می‌شوند. خیلی دوست دارم تا این اتفاق قشنگ بیافتد.

قهرمان المپیک ریو درباره اینکه آیا هنوز هم تمریناتش را اختصاصی پیگیری می‌کند یا خیر، گفت:بله هنوز اختصاصی تمرین می‌کنم.

رستمی با اشاره به اینکه اگر در المپیک توکیو بتواند طلا کسب کند با رکورد ساعی برابری خواهد کرد، گفت:واقعا تنها آرزویم برآورده کردن این موضوع است. دنبال این نیستم که جزو پر افتخارترین ورزشکاران ایران در ادوار المپیک شوم، چون تنها هادی ساعی است که از این حیث رکورد دار است. او یک فرد با احترام برای من محسوب می‌شود و خیلی به او احترام می‌گذارم. من هم خیلی به دنبال این هستم تا مانند او خوب کار کنم و جزو ورزشکاران خوب ایران در بازی‌های المپیک شوم.

او درباره کاهش سهمیه وزنه برداری در المپیک توکیو اظهار کرد:این اتفاقی بود که برخی با ندانم کاری و زندگی غیر حرفه‌ای خود برای وزنه برداری رقم زدند. اگر افراد خیلی حرفه ای‌تر از این چیزی که هستند کارشان را انجام می‌دادند این مسئله اتفاق نمی‌افتاد. تقریبا 2 سال پیش درباره تیم ملی وزنه برداری روسیه اظهار نظر کردم و خیلی ناراحت بودم از اینکه چرا آن‌ها نمی‌توانند در مسابقات حضور یابند و خیلی‌ها در آن زمان حرفم را به مسخره گرفتند، اما اکنون به این نتیجه رسیدیم که خیلی از آن ورزشکاران دوپینگی را مرتکب نشدند، اما اجازه حضور در مسابقات را نداشتند. امروز هم این اتفاق گریبانگیر وزنه برداری کشورمان شده و همان طور که آنجا برایمان خنده دار بود قطعا باید اینجا هم خنده دار باشد. پس برای همه دیدگاه باید یک جور باشد. اشخاص نباید فقط جایگاه خودشان را ببینند بلکه همه را باید به یک چشم نگاه کنند. آرزویم این است که تا رقابت‌های المپیک همین طور که تیم تمرین می‌کند همین طور هم با نشاط برنامه هایشان را پیش ببرند. ما در گذشته برای وزنه برداری در المپیک مدال‌های خوبی را کسب کردیم و امیدوارم دوباره بتوانیم هم این امر را محقق کنیم و هم دل مردم را شاد کنیم.

او درباره اینکه آیا می توانیم در المپیک توکیو نتایج خوب ریو را تکرار کنیم، گفت:شک نکنید المپیک رقابتی است که بهترین‌ها در آن شرکت می‌کنند و در اینجا کسی که بهترین باشد راهی توکیو می‌شود. وزنه برداری یک ورزش رکوردی و جایگاه همه مشخص است.

قهرمان جهان درباره اینکه پس از اتمام مسابقات جهانی گلایه هایی را نسبت به مسئولان داشت گفت:فضای ذهنی من تغییری نکرده است و  سعی دارم کاری کنم که مردم کشورم در حاشیه نگرانی نروند.  زمانی که سن افراد بالاتر می‌رود رفتار‌ها هم عوض می‌شود و همین موضوع هم در زندگی من هم هست.

دارنده مدال نقره جهان درباره حضورش در کشور اسپانیا گفت:تنها هدف من از سفر به اسپانیا درمان زانوی آسیب دیده ام بود. در طول مدت حضورم در آنجا فیزیوتراپی زیر نظر متخصصان این کشور انجام دادم. خدا را شکر این مسئله‌ای که اتفاق افتاد خیلی به من کمک کرد تا درد زانویم کمتر شود. این مصدومیت به گونه ای بود که باعث می‌شد تا نتوانم خوب تمرین کنم، اما این سفر خیلی کمک کرد تا شرایطم بهتر شود.

دارنده نقره قهرمانی آسیا درباره شور و علاقه ورزشکاران اسپانیا نسبت به حضور او در آن کشور اظهار کرد:قطعا یک قهرمان المپیک در کشور خودمان زیاد به چشم نیاید. البته در سالن‌های ورزشی که برویم همیشه و همه جا مردم با او برخورد می‌کنند.یک قهرمان المپیک هر کجای دنیا که برود به یک چشم دیگری به او نگاه می‌کنند و دوست دارند از او چیزی یاد بگیرند. اگر یک قهرمان المپیک در سالن وزنه برداری بیاید واقعا دوست دارم برای یک بار هم که شده تمرینات او را از نزدیک مشاهده کنم تا نکات فنی را بیشتر یاد بگیرم. وقتی که یک نفر چنین تجربه گران بهایی را بدست آورده چرا ما نرویم از تجربه او استفاده کنیم. همیشه باید خودمان یک مسیر را انتخاب کنیم.

نفر دوم المپیک لندن درباره رکورد‌های بالایی که در تمرینات می زند، بیان کرد:زمان خیلی چیز‌ها را عوض می‌کند. اگر به زمان اعتقاد داشته باشیم، بدون شک می‌توانیم به خیلی چیز‌ها هم برسیم و دست یابیم.

انتهای پیام/

اظهارات رستمی درباره وزنه برداری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.