سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه در اراک:

از خرید محصولات شرکت هپکو حمایت می‌کنیم/ مونتاژ و ساخت واگن‌ها در واگن‌سازی پارس اراک انجام می‌شود

عباس آخوندی گفت: شرکت هپکو باید توانایی عرضه محصولات خود را به شکل رقابتی در بازار آزاد داشته باشد ولی همچنان با تامین مالی از خرید محصولات این شرکت حمایت می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خیلی خوشبختم که نتیجه تلاش‌هایی که ما در چند سال گذشته و پس از برجام داشتیم، یک به یک به ثمر نشست.

وی افزود: چیزی حدود 6 هزار دستگاه واگن باری، یک‌هزار دستگاه واگن مسافری و همچنین در زمینه تامین لوکوموتیو قراردادی را با روس‌ها در دستور کار داریم، امروز در شرکت واگن‌سازی پارس هستیم و گزارشی که ارائه شد بسیار، بسیار امیدوارکننده بود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سال 96 تعداد 310 دستگاه واگن باری و 50 واگن مسافری را تحویل مشتری دادند، امسال 600 دستگاه واگن باری و 50 دستگاه واگن مسافری را در برنامه دارند.

آخوندی بیان کرد: بخش لوکوموتیوسازی این کارخانه بسیار عظیم در بخش ساخت متوقف شده بود و عمدتا در بحث تعمیر، نگهداری و اورهال کامل کار می‌کرد، امروز امضای قرارداد ساخت 50 لوکومتیو را شاهد بودیم که در واقع توسط چینی‌ها و سه شرکت اروپایی تامین می‌شود که شرکت‌های ای وی وی و شرکت‌های آلمانی هستند.

وی ادامه داد: مونتاژ و ساخت واگن‌ها در واگن‌سازی پارس اراک انجام می‌شود، تامین مالی این کار توسط صندوق توسعه ملی انجام شده و همه سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی است، همچنین همه تضامین مالی در این زمینه به عهده شرکت را‌ه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: دو ابتکار بسیار مهم درراستای تامین مالی این قرارداد وجود دارد که نخستین آن تامین پیش‌پرداخت با اعتباری معادل 105 میلیارد تومان است که در نتیجه آن شرکت بخش خصوصی موفق به انتشار اوراق در بازار سرمایه می‌شود که در نوع خود برای نخستین بار در ایران انجام می‌شود.

آخوندی اضافه کرد: همچنین درراستای تامین مالی 70 میلیون یورویی که به هدف احداث 50 دستگاه لوکوموتیو تبیین شده است، صندوق توسعه ملی تامین می‌کند و همچنان تضامین آن توسط شرکت راه‌آهن داده می‌شود که به این طریق بخش خصوصی با تضامین مذکور موفق می‌شوند به منابع درخور توجه حوزه لوکوموتیو و واگن دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: در کنار حوزه خودرو استراتژی بسیار مهم  توسعه ناوگان است، زیرا یکی از ملزومات ناوگان حمل‌ و نقل محسوب می‌شود، قراردادهای خوبی که در این راستا بسته می‌شود نشانگر این است که این بخش درحال ارتقاء و احیا بوده که در نتیجه آن برای یک‌هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در زمینه مشکلات هپکو، وزیر صنعت، معدن و تجارت درحال پیگیری موضوع است و به طور قطع برای آن برنامه دارند و پیشنهادی در این زمینه از سوی وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور مبنی بر خرید محصولات این شرکت داده شده که امیدوار هستیم توان تامین بودجه و پرداخت مالی آن را داشته باشیم.

آخوندی بیان کرد: البته شرکت هپکو باید توانایی عرضه محصولات خود را به شکل رقابتی در بازار آزاد داشته باشد ولی همچنان با تامین مالی از خرید محصولات این شرکت حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.