سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده حماس در تهران:

مردم فلسطین از حق خود کوتاه نمی‌آیند/ آمریکا می‌خواهد فاجعه جدیدی را به ما تحمیل کند

خالد قدومی گفت: مردم فلسطین از حق خود کوتاه نمی‌آیند و فراموش نمی‌کنند، زیرا مسئله حقانیت مشمول مرور زمان نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در نشست تخصصی رسانه‌ای با عنوان "فلسطین، هفتادمین سال مقاومت برای آزادی" با اشاره به هفتادمین سالگرد جنایت‌های اسرائیل در سرزمین قدس عنوان کرد: فردا ملت ما تاریخ مهمی را رقم خواهد زد و با راهپیمایی‌های خود به خیره‌سری‌های امریکا و اسرائیل پایان خواهد داد، مرزهای تصنعی ساخته شده از سوی رژیم صهیونیست را در هم می‌شکنند.

نماینده حماس در تهران تصریح کرد: در روزهای اخیر ما شاهد راهپیمایی های گسترده تحت عنوان "راهپیمایی بازگشت" بودیم و مردم از این طریق بر حقوق خود پافشاری می‌کنند.

قدومی با بیان اینکه در راهپیمایی‌های اخیر بیش از 50 نفر از مردم فلسطین شهید شدند افزود: در بین شهدا تعدادی حتی کودکان نیز دیده شدند؛ بیش از 9 هزار و 600 مجروح و همچنین 24 مورد قطع عضو داشتیم.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بیان کرد:  برپایی رژیم صهیونیستی یک مسئله قدیمی است البته این رژیم هیچ ریشه‌ای ندارد و تنها با قتل، جنایت و تجاوز روی کار آمده است.

قدومی  گفت: اسرائیل در یک کقطع زمانی 48 ساعته بیش از 70 کشتار دسته‌جمعی انجام داد که به شهادت 150 هزار نفر و ویرانی 531 شهر و روستا (از 1300 شهر و روستا) منجر شد. 

وی تصریح کرد:‌ سیاست‌های رژیم اسرائیلی از ابتدا شهرک‌سازی بود و می‌گفتند کاری به طرف مقابل (فلسطین) نداریم و این سیاست‌های تحمیلی این رژیم بود که تا اکنون ادامه دارد.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بیان کرد: اسرائیلی ها در ابتدای حضورشان 800 هزار نفر از حدود یک میلیون و 900 هزار فلسطینی را آواره کردند و بعد از آن مدعی شدند که این سرزمین بدون جمعیت و ملت است و با تبلیغات القا کردند که یهودیان به سرزمین اجدادی خودشان بازگشته اند.

وی تصریح کرد: در کرانه باختری بیش از 500 هزار اسرائیلی داریم که شهرک نشین شدند و به یک سد نظامی تبدیل شده‌اند و بودجه های فراوانی برای آنجا خرج می‌شود.

قدومی تاکید کرد: مردم فلسطین از حق خود کوتاه نمی‌آیند و مسئله حق و حقانیت مشمول مرور زمان نمی‌شود و مطمئن باشید مردم فلسطین حق خود را فراموش نمی‌کنند.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تصریح کرد: اگر حمایت‌های بریتانیا و آمریکا نبود رژیم صهیونیستی نمی‌توانست سرپای خود بایستد و  به خاطر حمایت های بریتانیا و آمریکا پابرجا مانده است.

قدومی با اشاره به اینکه هم اکنون هشت و نیم میلیون نفر از سیزده و نیم میلیون جمعیت فلسطین از سوی اسرائیلی‌ها آواره شدند گفت: امروز  آمریکا با چراغ سبز به رژیم صهیونیستی، فاجعه جدیدی را به مردم فلسطین تحمیل می‌کند.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ادامه داد: ما نمی‌خواهیم این حقیقت را باور کنیم که آمریکا قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند اما این واقعیت است و باید بپذیریم که آمریکا قوانین بین‌المللی و سازمان‌های بین‌المللی و حتی قوانین حقوق بشر را قبول ندارد و آنها را زیرپا گذاشته است.

وی بیان کرد: در مدت هفتاد سالی که رژیم صهیونیستی فلسطین را اشغال کرده است، ما مردم سرزمین قدس همچنان پیام‌های صلح و دوستی برای جهان ارسال می‌کنیم و امیدواریم سازمان ملل برای نجات مردم فلسطین کار اساسی انجام دهد، هر چند این مردم به این نتیجه رسیدند جز توکل بر خدا و اتکا به توان خود چاره‌ای ندارند.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: مردم فلسطین فردا با راهپیمایی های مسالمت آمیز تحت عنوان "راهپیمایی‌ بازگشت" با زبان صلح حرف شان را خواهند زد تا چهره زشت اسرائیل برای جهان فاش شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.