نماینده جنبش جهاد اسلامی گفت: هدف آمریکا از انتقال سفارتش به قدس رفع موانع برای سیطره کامل رژیم صهیونیستی بر فلسطین است.

انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس با هدف سیطره بر کل سرزمین فلسطینبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر ابوشریف نماینده جنبش اسلامی حماس در تهران در نشست خبری خود که به مناسبت هفتادمین سالگرد مقاومت برای آزادی فلسطین برگزار شد، گفت: آمریکا و شخص ترامپ می‌خواهند با انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس شریف شرایطی را فراهم کنند تا رژیم اشغالگر قدس بر تمام سرزمین فلسطین سیطره یابد.

وی با بیان اینکه کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا مسئول به وجود آمدن و رشد اسرائیل در سرزمین قدس بود، تصریح کرد: انگلیس و آمریکا با آهن و آتش تلاش کردند تا این رژیم در سرزمین فلسطین استقرار یابد و از سوی دیگر سازمان ملل هم پوشش لازم را برای جنایات اسرائیل فراهم کرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه از سال 1967 شاهد مهاجرت اجباری مردم فلسطین بودیم گفت: رژیم صهیونیستی با حمایت‌های آمریکا و انگلستان به شهرک‌سازی های غیر قانونی پرداخت و در ادامه هم موضوع حذف قدس و مسئله مذاکرات را مطرح کرد.

وی بیان کرد: هدفی که آمریکا برای انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس شریف دنبال می‌کند، رفع موانع برای سیطره کامل رژیم صهیونیستی بر فلسطین اشغالی بوده و در ادامه هم در تلاش برای از بین بردن حق بازگشت فسلطین است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی حماس اظهار کرد: به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل چه انجام شود یا نشود مردم فلسطین به خوبی می‌دانند این سرزمین اشغال شده و به زودی آزاد خواهد شد.

ابوشریف با بیان اینکه رژیم صهیونیستی موجودیتی فیزیکی ندارد و نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد گفت: حتی اندیشمندان، ژنرال ها و نظریه پردازان امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که این رژیم پس از 70 سال همچنان ریشه و موجودیت فیزیکی ندارد و متکی به حمایت های خارجی است که اگر این حمایت ها نباشد دوام نمی آورد.

وی با اشاره به راهپیمایی‌های بازگشت در روزهای اخیر اظهار کرد: هدف راهپیمایی‌ها بازگشت تشریح اوضاع فلسطین است، مردم فلسطین با این راهپیمایی‌ها پیامی برای همه ملت‌های جهان می‌فرستند و به دنیا می‌گویند که ما به زور از سرزمین‌مان اخراج شدیم و جنایت‌هایی با همکاری قدرت‌های بزرگ دنیا و منافقین منطقه علیه ما صورت گرفته است.

ابوشریف اظهار کرد: یکی از مهمترین فواید تصمیم ترامپ این بود که چهره منافقین برای ما آشکار شد و این یک دستاورد مهم برای مردم فلسطین به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: پیام مهم ما به ملت‌های عرب این است که می‌خواهیم با هم متحد شویم و در یک قالب واحد قرار بگیریم تا بر دشمنان غلبه

نماینده جنبش جهاد اسلامی حماس خاطرنشان کرد: کشورهای عرب سعی نکنند از رژیم صهیونیستی قدرت بگیرند چرا که این رژیم خود موجودیتش مشکل دارد و به زودی نابود خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار