سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزمون ورود به حرفه مهندسی در استان برگزار شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: بالغ بر ۹ هزار نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،محمدرضا اخوان عبداللهیان افزود: آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت معماران تجربی در روز‌های پنجشنبه و جمعه، ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزارشد.

وی گفت: در سال جاری ۹ هزار و ۳۵۰ نفر در رشته‌های و مقاطع مختلف شرکت کردند که از این میان یک هزار و ۷۷۸ نفر زن و ۷ هزار و ۵۷۲ نفر را مردان تشکیل می‌دادند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال این آزمون علاوه برمشهد مقدس، در شهرستان‌های سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه نیز برگزار شد افزود: تعداد داوطلبین خارج از شهر مشهد، یک هزار و ۴۳۵ نفر بوده که این موضوع نشان دهنده استقبال خوب مهندسان از این موضوع است.

وی گفت: سابقه کار حرفه‌ای مورد نیاز برای این آزمون مطابق با ماده ۵ آیین نامه آجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه سنوات لازم ازتاریخ اخذ مدرک تحصیلی تا پایان روز ۲۱ اردیبهشت ماه می‌باشد و چنانچه متقاضی در صورت نداشتن شرایط لازم با ورود اطلاعات نادرست نسبت به ثبت نام اقدام و نمره قبولی کسب نماید، قبولی نامبرده کان لم یکن تلقی شده و با وی مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهدشد.

اخوان عبدالهیان افزود: در این دوره طبق نظر وزارت راه و شهرسازی برای کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی آزمونی برگزار نمی‌گردد.

رییس اداره نظام مهندسی گفت: ثبت‌نام این آزمون‌ها به صورت الکترونیکی از طریق وب سایت دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.inbr.ir صورت پذیرفته است همچنین نتایج آزمون‌های تستی  اول مرداد از طریق وبسایت مذکور اعلام خواهد شد.
 
انتها پیام//ح.ص
 
 
برچسب ها: راه شهر سازی ، ازمون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.