سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون عالی انتخابات عراق اعلام کرد

اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق ظرف ۴۸ ساعت آینده

کمیسیون عالی انتخابات عراق از اعلام نتایج نهایی انتخابات این کشور ظرف ۴۸ ساعت آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، «معن الهیتاوی»، رئیس کمیسیون عالی انتخابات عراق گفت این کمیسیون ظرف چهل و هشت ساعت آینده نتایج انتخابات پارلمانی این کشور را که دیروز برگزار شد، اعلام خواهد کرد.

معن الهیتاوی در گفتگوی اختصاصی با المنار افزود کمیسیون عالی انتخابات عراق با وجود گستردگی روند انتخابات به همه اعتراضات رسیدگی و به آن‌ها توجه کرده است. 

وی تاکید کرد کمیسیون پس از کامل کردن رسیدگی به همه گزارش‌های وارده به آن و بررسی رأی‌گیری از آوارگان و عراقی‌های مقیم خارج و رأی‌گیری از نظامیان ظرف چهل و هشت ساعت آینده نتایج انتخابات را اعلام خواهد کرد.

الهیتاوی گفت میزان مشارکت نیروهای نظامی در این انتخابات بیش از 78 درصد بوده است و امیدواریم میزان مشارکت عمومی نیز همین مقدار باشد.

وی افزود بین ما و کمیته عالی امنیتی اتاق‌های مشترک عملیات وجود داشت و همچنین در دفاتر انتخاباتی و اتا‌ق‌های حفاظت و صیانت از آرا، گروهی از ناظران بین‌المللی حضور داشتند که گزارش‌های مربوط به روند رأی گیری را به ما منتقل می کردند و نیز اعضای کمیسیون عالی انتخابات جلسات مداوم داشتند و تصمیمات لازم را اتخاذ می کردند.


بیشتر بخوانید: از انتخابات پارلمانی عراق چه می‌دانید؟


حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق نیز در بیانیه ای از نیروهای امنیتی در مناطق کردنشین عراق خواست در انتخابات بی‌طرف باشند و امنیت را در شهرها برقرار کنند.

حیدر العبادی همچنین از کمیساریای عالی انتخابات عراق خواست هر چه زودتر نتایج را به مردم اعلام کنند.

گفتنی است طرفدارن چهار حزب گوران، جماعت اسلامی، ائتلاف عدالت و دموکراسی و اتحادیه اسلامی کردستان در اعتراض به تقلب در انتخابات در مناطق کردنشین عراق، برگزاری دوباره انتخابات را در این مناطق خواستار شدند.

در همین حال کمیساریای عالی انتخابات عراق هرگونه تقلب در انتخابات را تا به این لحظه را رد کرده است.

شمارش اولیه آرای انتخابات پارلمانی عراق از پیشتازی به ترتیب ائتلاف‌های النصر (به ریاست حیدر العبادی)؛ الفتح (به ریاست هادی العامری)؛ سائرون (وابسته به مقتدی صدر) و دولت قانون (به ریاست نوری المالکی) در استان بصره حکایت دارد.

در استان نینوا نیز ائتلاف «نینوی هویتنا» و «النصر» به ترتیب پیشتاز هستند.

نتایج شمارش اولیه آرای انتخابات پارلمانی عراق در منطقه کردستان نیز از پیشتازی حزب «اتحادیه میهنی» کردستان در دو استان سلیمانیه و حلبچه و پیشتازی حزب «دموکرات» کردستان در دو استان اربیل و دهوک حکایت دارد.

روز گذشته مردم عراق برای نخستین بار پس از شکست عناصر گروه تروریستی داعش در کشورشان به پای صندوق‌های رای رفتند.

انتهای پیام/

زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق

برچسب ها: انتخابات ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
sajjad
۱۲:۲۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
اونا انتخابات دارن؟