با پایان یافتن مهلت رأی‌گیری در انتخابات پارلمانی عراق، مراکز اخذ رأی در سراسر این کشور بسته شدند.

پایان فرآیند رأی‌گیری در انتخابات پارلمانی عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با پایان یافتن مهلت رأی‌گیری در انتخابات پارلمانی عراق، مراکز اخذ رأی در سراسر این کشور ساعت 18 به وقت محلی بسته شدند و فرایند شمارش آرا از سوی کمیساریای عالی انتخابات آغاز شد.

کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد  32 درصد واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات امروز شرکت کرده‌اند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، در بیانیه ای از مردم، نیروهای امنیتی، موسسات دولتی و تمام کسانی که در اجرای موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی این کشور سهیم بوده اند، قدردانی کرد.

حیدر العبادی ضمن تاکید بر اجرای ایمن انتخابات و فرایند رأی گیری در تمام استان ها گفت: برای اولین بار پس از شکست گروه تروریستی داعش، مردم استان های آزاد شده شاهد اجرای انتخابات و انتخاب آزاد نمایندگان خود در امنیت کامل بودند. وی افزود نیروهای امنیتی عراق توانستند تلاش تروریست‌ها را در این روز تاریخی شکست دهند.

قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق، نیز ضمن قدردانی از نیروهای امنیتی این کشور اعلام کرد: طرح امنیتی ویژ انتخابات پارلمانی با موفقیت انجام شد و با تلاش های بی وقفه نیروهای امنیتی، فرآیند اخذ رأی و اجرای دموکراسی، در امنیت کامل برگزار شد. الاعرجی همچنین از مردم، مرجعیت عالی و سازمان‌های مدنی عراق و کمیساریای عالی انتخابات قدردانی کرد.

ائتلاف دولت قانون به ریاست «نوری المالکی»، نخست‌وزیر سابق عراق و رهبر حزب اسلامی دعوه، در بیانیه‌ای، از نقض قوانین در جریان انتخابات امروز توسط برخی نیروهای سیاسی این کشور انتقاد کرد.

عراقی‌ها در این انتخابات 329 نماینده خود را انتخاب می‌کنند. در پایان این انتخابات که ترکیبی از تناسبی و سهمیه‌بندی است، فهرست‌های پیروز باید برای تشکیل دولت با یکدیگر ائتلاف کنند. شش هزار و نهصد و نود و نه نفر از جمله دو هزار و یازده زن در این انتخابات نامزد شده‌اند.

جزئیات بیشتر درباره انتخابات پارلمانی امروز عراق را (اینجا) بخوانید.

انتهای پیام/

پایان رأی‌گیری در انتخابات عراق

برچسب ها: عراق ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار