سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهدید انسجام اجتماعی با طبقه بندی مدارس

طبقه بندی مدارس علاوه بر ایجاد شکلف اجتماعی، انسجام اجتماعی را هم تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در آیین تکریم از معلمان نمونه مازندران در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری گفت: طبقه بندی مدارس سبب بازتولید طبقات اجتماعی در جامعه می‌ شود و شکاف اجتماعی را روز به روز بیشتر و انسجام اجتماعی را تهدید می‌ کند.

وی با تاکید بر اینکه تکریم عملی مقام معلم باید در ستاد‌های آموزش و پرورش به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، افزود: زمان آن فرا رسیده است تا ستاد‌ها، اختیار اداره مدارس را به مدیران واگذار و خودشان سیاست گذاری کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: تفویض اختیار، تنها یک بخشنامه اداری نیست، بلکه پذیرش این اصل مسلم است که در یک جامعه فرهنگی و آموزشی نقش مسئولان باید هدایتگری و تسهیل گری باشد.

حکیم زاده افزود: دخالت نکردن بقیه سازمان‌ها، احترام به تصمیم گیری، واگذاری حق تربیت و واگذاری امور به شکل واقعی و محترم شمردن توانایی‌های معلمان، مصداق احترام عملی ستادی‌ های آموزش و پرورش به معلمان است.

وی احترام گذاشتن به تصمیم‌های فرهنگیان را از دیگر مصادیق تکریم مقام معلم دانست و گفت: فرهنگیان که ارزشمندترین و شایسته‌ترین شهروندان کشور محسوب می‌ شوند، می‌ توانند در باره امور خودشان تصمیم گیری کنند و باید این اختیار به خود آن‌ ها واگذار شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مازندران باسوادترین استان کشور است، افزود: مازندران در زمینه‌های متعددی از جمله جذب نوآموزان و دانش آموزان، کاهش نرخ تکرار پایه، پوشش تحصیلی و میانگین مدرک تحصیلی معلمان پیشتاز است.

در این مراسم از ۵۰ معلم نمونه استانی قدردانی شد.

انتهای پیام/ م

ضرورت توجه به پیامد‌های طبقه بندی مدارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.