سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراهانی مطرح کرد؛

جشنواره سیمرغ بستری برای پرورش هنرمندان در عرصه علوم پزشکی

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت جشنواره سیمرغ را بستری برای پرورش هنرمندان بزرگ در جامعه پزشکی دانست.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و رئیس نهمین جشنواره سیمرغ در این جشنواره طی سخنانی اظهار کرد: بعد از گذشت هفت ماه از زمان اعلام فراخوان جشنواره و پس از گذشت یک هفته از مرحله پایانی این دوره از جشنواره به ایستگاه آخر رسیده‌ایم و امیدوارم هفته‌ای را که پشت سر گذاشتیم و میزبان شما بودیم هفته‌ای پر نشاط، هیجان‌انگیز و خاطره انگیز بوده باشد و توانسته باشید این هفته را به خوبی پشت سر بگذارید.

جشنواره بین المللی سیمرغ مردمی‌ترین جشنواره فرهنگی و هنری کشور

وی با اشاره به اینکه این دوره، چهارمین دوره از جشنواره سیمرغ بوده که در دولت تدبیر و امید برگزار شده است و به همت همه دانشگاه‌های علوم پزشکی سال به سال بر کیفیت و کمیت این جشنواره افزوده شده است، گفت: امسال ۵۲ هزار اثر به جشنواره ارائه شد که نشان می‌دهد جشنواره سیمرغ به مردمی‌ترین جشنواره فرهنگی و هنری کشور تبدیل شده است.

شرکت  ۹۳ کشور در جشنواره سیمرغ

 فراهانی اظهار کرد: این دوره از جشنواره در حالی بین‌المللی شد که شاهد تبلیغات مسموم و ایران‌هراسی دشمنان کشور بودیم و در یک سال گذشته مثلث شوم و شیطانی ترامپ، بن سلمان و نتانیاهو تبلیغات عظیمی علیه ایران به راه انداختند، ولی به رغم این تبلیغات ناجوانمردانه شاهدیم که ۹۳ کشور در این دوره از جشنواره شرکت کردند و نکته جالب توجه این است که به لحاظ تعداد آثاری که در بخش بین‌الملل جشنواره ارائه شد، ایالات متحده آمریکا دومین کشور شرکت کننده در جشنواره بود؛ اتفاقی که نشان داد دانشگاهیان جهان و نخبگان فرهنگی و هنری سیاست‌های جنگ افروزانه سیاستمداران‌شان را برنمی‌تابند؛ نخبگان دانشگاهی به تعامل فرهنگی می‌اندیشند و نه جنگ تمدن‌ها و این یکی از موفقیت‌های این دوره از جشنواره بود.

رئیس نهمین دوره جشنواره سیمرغ اظهار کرد: رسانه‌های معدودی جشنواره را با رسالت‌های وزارت بهداشت همخوان و همراه نمی‌دانستند و به نوعی آن را زیر سوال بردند یا به عبارتی گفتند این جشنواره یک دورهمیِ فرهنگی است و چرا منابع بزرگی صرف این جشنواره می‌شود که در پاسخ باید گفت، یکی از اهداف معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از برگزاری جشنواره سیمرغ، افزایش نشاط در دانشگاه‌ها است و یکی دیگر از اهدافمان افزایش سرمایه فرهنگی و اجتماعی دانشجویان و دانشگاهیان است.

دانشجویان بهره‌مند از سرمایه فرهنگی در زندگی فردی و اجتماعی موفق ترند

 
 فراهانی اظهار کرد: مطالعاتی که در دانشگاه‌های دنیا انجام شده نشان داده است که دانشجویان برخوردار و بهره‌مند از سرمایه فرهنگی بالا در زندگی فردی و اجتماعی‌شان موفق‌تر خواهند بود؛ بنابراین آشنایی با سرمایه‌های فرهنگی کشور بسیار مهم است. شاید روز نخست جشنواره را جشنواره‌ای آماتور می‌دانستیم که به دنبال پروراندن هنرمندان بزرگ نیست، اما اکنون معتقدیم این مهم نیز غیرممکن نیست و همان‌گونه که هنرمندان بزرگ زیادی در جامعه پزشکی وجود دارند، جشنواره سیمرغ نیز می‌تواند بستری برای پرورش هنرمندان بزرگ در جامعه پزشکی فراهم کند.
وی ضریب هوشی بالا، جوانی و ذهن خلاق را از مزیت‌های نسبی دانشجویان هنرمند علوم پزشکی برشمرد که باید به آن توجه کنند و افزود: معتقدم سال‌های آینده این جشنواره می‌تواند آثاری ارائه کند و ایده‌هایی به دنیای هنر ارائه کند که به دنیای هنر نیز خدمت خواهد کرد؛ البته ضریب هوشی و خلاقیت دانشجویان به شرطی به ارائه آثار بهتر هنری و فرهنگی می‌انجامد که دانش و معرفت خود را افزایش دهند.

برنامه های هنری در دستور وزارت بهداشت است

فراهانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر فضای مجازی ذائقه ما را تغییر داده است از دانشجویان خواست برای کسب معرفت به مطالعات عمیق و تامل در آموخته‌های خود بپردازند و اظهار کرد: در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت امسال آموزش‌های هنری را در دستور کارمان قرار داده‌ایم. نکته دیگر این است که دانشگاه‌های ما باید تمام بودجه‌ای که دولت در سرفصل فرهنگی به آن‌ها اختصاص داده است را صرف فعالیت‌های فرهنگی کنند و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تحقق این مهم را به دقت و به صورت قاطعانه دنبال خواهد کرد.

معاون وزیر بهداشت موفقیت جشنواره سیمرغ در طول چهار سال اخیر را مرهون حضور ۵۲ هزار شرکت کننده‌ای دانست که آثارشان را به دبیرخانه جشنواره ارائه کرده اند و گفت: بخش دیگری از این موفقیت مرهون دانشجویان کشور به عنوان ستاره‌های فرهنگی نیز سفیران پرتلاش جشنواره در دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

فراهانی همچنین از روسا و معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی و دبیران و مسئولان دبیرخانه‌های دانشگاهی جشنواره قدردانی کرد و گفت: یکی از ماموریت‌هایی که از روز نخست مسئولیت دنبال کرده‌ام، فعال کردن کانون‌های فرهنگی و هنری در دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده است و وزیر نیز در تمام جلسات این هدف و این مهم را دنبال می‌کنند. اگر حمایت‌های همه‌جانبه او بود برگزاری این جشنواره با مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد و وزارت بهداشت نیز با آن درگیر است امکان پذیر نبود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: دانشجویان و سفیران فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی اسوه‌ای برای تمام دانشجویان کشور باشند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.