رئیس دانشگاه علوم پزشکى بقیه الله گفت: امروز دانشگاه هاى ما ظاهر و باطن انقلابى ندارند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علیرضا جلالی رئيس دانشگاه علوم پزشكى بقيه الله در چهارمین همایش داروسازی نظامی و شرایط اضطراری، كه در سالن شعيد صدرا برگزار شد، عنوان كرد: ۴۰ سال از شروع انقلاب اسلامی گذشته است، انقلاب ما گفتمانی جدید در دنیا بود و در آن زمان ٢ قدرت غرب و شرق دنیا را اداره می‌کردند و حكومت آنها وابسته به نظام سلطه بود، در دهه اخیر این نظام هاى سلطه‌ها یکی شدند و همه تلاش ها در تضعيف انقلاب اسلامى بوده است.

وی با بيان اينكه نظام های سلطه در تلاش بودند تا با تربيت نيرو در دانشگاه ها و انديشكده ها انقلاب را ضعيف كنند، افزود: نظام سلطه چند هزار دانشگاه دارد و دروس علمی را در اين دانشگاه ها به نحوی تدريس مى كنند كه بتوانند با اسلام و انقلاب مقابله كنند و از ٢ هزار اندیشکده ٥٠٠ مورد فعالیتشان در راستاى براندازی انقلاب اسلامی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله عنوان کرد: همیشه به غلط تعبیر می کنند که در دانشگاه اسلامی فقط ظواهر اسلام را آموزش می دهند،  اما دانشگاه اسلامی دانشگاهی است که دانشجویان و استادان بصیرت انقلابی را بفهمند و در راستای بصیرت انقلابی حرکت کنند، اگر در دانشگاه های ما فقط علم تولید شود دانشگاه های ما با دانشگاه های آمریکا تفاوتی نمی کند.

وی ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری  استادان و دانشجویان در دانشگاه اسلامی بصیرت انقلابی دارند و معرفت‌شناسی،‌ تقوا و نفوذ دین در علم و دانش دانشجویان و استادان دانشگاه‌های اسلامی وجود دارد.

جلالی تصریح کرد: دنیا در حوزه  سلامت  ۱۰ سال پیش فقط به  جسم معطوف بود اما در طی سال های اخیر توجه به روح ومعنویت مورد توجه قرارگرفته است.

انتقاد از اسلامی نبودن دانشگاه های کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله ضمن انتقاد از اسلامی نبودن دانشگاه های کشور تصریح کرد: دانشگاه‌های ما  امروز لائیک هستند و متاسفانه نه تنها  ظواهر اسلامی را نمی بینیم بلکه در باطن نیز عمق مفاهیم دینی رعایت نمی‌شود، دانشگاه بقیه‌الله رویکرد اسلامی دارد و فلسفه‌ وجودی‌  آن هم همین است، هدف سپاه و نیروهای مسلح تنها تامین کادر تخصصی نبود به همین دلیل دانشگاه های نظامی تاسیس شدند تا متخصصان با بصیرت انقلابی و دینی تربیت شوند و این افراد در سراسر کشور جریان‌ساز باشند.

وی گفت: متخصصان دانشگاه های نظامی باید به قدری بصیرت داشته باشند که بتوانند تهدیدهای دشمن را درک کنند ، ما 40 سال است که در جنگ هستیم و جنگ اقتصادی و علمی از جمله آنهاست، در 10 سال گذشته ما شاهد جنگ اقتصادی بودیم و در این راستا رهبر انقلاب در نامگذاری عنوان سال ها یک شعار اقتصادی انتخاب کردند.

جلالی تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه‌ علوم پزشکی بقیه‌الله از نظر علمی رشد خوبی داشته است و رزمندگان، جانبازان و پاسداران انقلاب در این دانشگاه رشد کردند و بسیاری از آنها اکنون در جمع دانشمندان یک درصد پراستناد و نام‌‌آور کشور هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار