سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان تشریح کرد؛

جزئیات تشکیل مجمع وزرای بعد از انقلاب

عضو مجمع وزرای بعد از انقلاب اهم فعالیت‌های این مجمع را تشریح کرد.

محمد هاشمی عضو مجمع وزرای بعد از انقلاب در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تشکیل و فعالیت‌های این مجمع، اظهار کرد: تشکیل مجمع وزرای سابق به حدود 3 سال قبل بر می‌گردد؛ آن زمان ما این موضوع را خیلی رسانه‌ای نکردیم.

وی ادامه داد: در این مجمع جمعی از همکاران سابق یعنی وزرا، معاونان روسای جمهور اسبق عضو هستند که می‌توان گفت این جمع از نظر تجربه و تخصص شاید بالاترین ظرفیت کشور را داشته باشد.

هاشمی با اشاره به اینکه 200 نفر از اعضای کابینه‌های قبلی عضو این مجمع هستند، ادامه داد: عمده فعالیت ما بحث پژوهش، تحقیقات و برنامه‌ریزی در جهت تصمیم‌سازی است که با توجه به دانش و تجربه زیاد این جمع قطعا می‌تواند برای کشور مفید و موثر باشد.

عضو مجمع وزرای بعد از انقلاب با تأکید بر اینکه در این جمع از همه دولت‌ها حضور دارند، اما این مجمع وابسته به هیچ جناحی نیست، گفت: رفتار اعضاء در این مجمع با یکدیگر بسیار صمیمانه است و می‌تواند الگویی برای تشکل‌های سیاسی کشور باشد.

وی ادامه داد: زمانی که اعضای همه دولت‌ها به لحاظ کارشناسی و علمی دورهم جمع می‌شوند و به دور از اختلافات  در مورد موضوعات بحث و رایزنی می‌کنند و این اقدام پیام خوبی را برای جامعه دارد. ما بدون تعصب جناحی دور یکدیگر جمع شده‌ایم و خاستگاه و انگیزه‌مان وحدت و انسجام ملی است

عضو مجمع وزرای بعد از انقلاب درباره جزئیات فعالیت‌های این مجمع گفت: مجمع وزرای سابق دارای 7 کمیسیون است و در اجلاس اخیر گزارش‌های کمیسیون‌ها ارائه و تصویب شد و در مورد برنامه‌ها و فعالیت‌های آینده هم صحبت‌هایی داشتیم.

وی افزود: ما درصددیم تا آکادمی تشکیل دهیم و نتایج بررسی‌ها را به شکل جزوه، مقاله و کتاب مکتوب کنیم و در اختیار دولت، مجلس و دیگر دستگاه‌ها قرار بدهیم.

هاشمی در پاسخ به اینکه این مجمع تاکنون چند جلسه تشکیل داده، گفت: جلسات اولیه ما به شکل غیررسمی بود، چرا که این NGO ثبت رسمی نشده بود و در سال 97 نشستی که در چند روز گذشته داشتیم، اولین جلسه رسمی ما بود.

عضو مجمع وزرای بعد از انقلاب در پاسخ به اینکه آیا این جمع قصد تشکیل یک حزب را دارد یا خیر، گفت: نه؛ ما حزب نیستیم و قصد تشکیل حزب هم نداریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره ترکیب هیئت رئیسه این مجمع گفت: اعضای هیئت رئیسه این مجمع 5 نفر هستند که در اجلاس اخیر آقای عارف رئیس، آقای شافعی دبیر، آقای صالحی و محمدخان از اعضای هیئت رئیسه بودند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.