سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دومین همایش ملی نقش خراسان‌ در شکوفایی هنر و‌معماری ایرانی اسلامی‌ در مشهد

دبیر‌علمی همایش ملی نقش خراسان‌ در شکوفایی هنر و‌معماری ایرانی اسلامی‌ گفت: این همایش با هدف ارتقای سطح‌علمی اساتید دانشجویان و پژوهشگران در حوزه های هنر و معماری ایرانی اسلامی برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، دکتر علیرضا شیخی افزود : ۱۵۸ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این تعداد ۱۸ مقاله به عنوان سخنرانی و۳۶ مقاله هم بعنوان پوستر انتخاب شده است.

وی ادامه داد: در حاشیه این همایش یک روزه پنج نشست تخصصی نیز با عناوین معماری ، تزئینات وابسته به معماری ، صنایع دستی ، نگارگری و فرش برگزار شد .

دکتر رجبعلی لباف خانیکی استاد دانشگاه نیز در این مراسم گفت : متاسفانه امروزه مهندسان و معماران معاصر به فرمها و فلسفه های وجودی معماری و فلسفه های آن توجه نمی کنند.

وی افزود: دانشگاهها به خصوص دانشگاههایی که با معماری سر و کار دارند به تاریخ این علم ، شیوه های معماری ، مصالح سنتی ، المانها ، نشانه ها ، علامتها و رمز و رازهای معماری توجه کنند تا شاید بتوانند آن را در بین ملت ، شهر، خانه ، کوچه و خیابان ترویج و هویت سازی کنند.

لباف خانیکی ادامه داد: الان دیگر کسی خانه نمی سازد بلکه غالبا به یک دفتر املاک مراجعه کرده اعلام می کنند مثلا یک خانه دو اتاقه می خواهند و بعد آن را می خرند و سکونت می گزینند و هیچ فکری هم در خصوص معماری آن نمی کنند و بعد از20 تا 30سال هم خرابش می کنند و در واقع الان معماری که زمانی سند هویت انسان بود به خواری و ذلالتی عظیم افتاده است .

همایش ملی نقش خراسان‌ در شکوفایی هنر و‌معماری ایرانی اسلامی به همت موسسه آموزش عالی فردوس و‌به مدت یک روز در مشهد برگزار شد.

انتهای پیام // ف.ف
 
 
 

همایش ملی نقش خراسان‌ در شکوفایی هنر و‌معماری ایرانی اسلامی‌ در مشهد برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.