سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست‌وزیر پیشین مالزی ممنوع الخروج شد

«نجیب تون رزاق» به دلیل احتمال فرار از مالزی به دلیل فساد مالی ممنوع الخروج شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، «نجیب تون رزاق»، نخست‌وزیر پیشین مالزی و همسرش «رسما منصور» از خروج از کشور منع شدند. نجیب تون رزاق که چند روز پیش در انتخابات پارلمانی مالزی از «ماهاتیر محمد» شکست خورد و در حال حاضر به فساد مالی و دریافت رشوه متهم است، قصد خروج از کشور و پرواز به جاکارتای اندونزی را داشت.

وزارت مهاجرت مالزی امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد نجیب تون رزاق و همسرش در فهرست افرادی قرار گرفتند که اجازه خروج از کشور را ندارند.

ممنوعیت خروج وی از مالزی پس از آن اعلام کرد که نجیب و همسرش قرار بود امروز صبح ساعت 10 به وقت محلی با یک هواپیمای شخصی به جاکارتای اندونزی سفر کنند. به دنبال اعلام خبر ممنوع الخروج آنها، نجیب اعلام کرد که به این تصمیم وزارت مهاجرت مالزی احترام می گذارد و از کشور خارج نخواهد شد.

ماهاتیر محمد، نخست وزیر کنونی مالزی در دوره انتخابات بارها «نجیب تون رزاق» را به فساد مالی متهم کرده بود. پس از شکست نجیب در انتخابات پارلمانی هفته گذشته مالزی، این نگرانی وجود داشت که او ممکن است برای حضور نیافتن در دادگاه کیفری به خاطر رسوایی مالی، از کشور فرار کند. ماهاتیر محمد وعده داده است که یک تحقیقات کامل علیه او به دلیل دریافت رشوه از عربستان سعودی و سرقت میلیاردها دلار پول در زمان نخست وزیری آغاز خواهد کرد.

پس از آشکار شدن برنامه سفر نجیب به جاکارتا، وی شب گذشته در حساب توییتر خود نوشت که برای استراحتی کوتاه مدت با خانواده اش قصد سفر به اندونزی را دارد. اما وزارت مهاجرت مالزی امروز مانع خروج او از کشور شد.

مردم مالزی صبح روز چهارشنبه برای انتخاب اعضای جدید پارلمان به پای صندوق های رأی رفتند. در این انتخابات رقابت میان نجیب تون رزاق و ماهاتیر محمد، نخست وزیر اسبق این کشور بسیار تنگاتنگ بود. در این انتخابات، ماهاتیر محمد 92 ساله پیروز انتخابات شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.