سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه زابل:

باید عزت و منافع ملت به معنای واقعی کلمه تامین شود/استکبار جهانی با اصل نظام اسلامی سرجنگ دارد

امام جمعه زابل گفت: مسئولین کشور ما در امتحان بزرگی هستند یک بازه زمانی بسیار حساس در حال حاضر داریم و باید عزت و منافع ملت به معنای واقعی کلمه تامین شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت الاسلام علی اکبر کیخا امام جمعه زابل امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان زابل اظهار کرد: یکی از بهترین عنایت خداوند متعال به مردم ایران برپایی حکومت الهی تحت ولایت فقیه است و خداوند متعال خودش گفته است که مومنین حق ندارند در هیچ موضوعی زیر سلطه کافران قرار گیرند.

کیخا بیان کرد: در طول سالیان طولانی دشمن با تمام عِّده و عُّدّه اش وارد مقابله شد تا ضربه به این نظام اسلامی بزنند و این حکومت را برانداز کنند و دیگر کسی جرات نکند جلوی استکبار جهانی قد علم کنند.

امام جمعه زابل ادامه داد: یکی از موضوعاتی که آن را بهانه برای افزایش فشار علیه ایران اسلامی قرار داند موضوع انرژی هسته‌ای بود که از سال ۸۱ دست یابی جمهوری اسلامی به فنآوری هسته‌ای رسما اعلام شد.

وی افزود: مقاومت ملت ما باعث شد که این کشور‌ها با ما مذاکره کنند و ۳۲ ماه پیش برجام را امضا کردند و ایران به تمام تعهدات خود در این موضوع پایند و عملی کرد؛ ایران بطور سوال برانگیزی ذخایر اورانیوم غنی شده را پاکسازی کرد، قلب راکتور ارک را خارج کرد و بتن ریزی کرد، اما طرف مقابل چه کرد؟

کیخا بیان کرد:، اما در عوض اروپا که قرار بود تحریم‌ها برچیده شود، رفع موانع بانکی انجام شود هیچ اتفاقی دراین موارد رخ نداد و اگر آن‌ها به تعهداتشان عمل میکردند ایران اسلامی وضعیت متفاوتی داشت به گفته امام راحل این جهالت است که تصور کنیم آمریکا به صلاح ما یک قدم برمیدارد و امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا عدم موجودیت نظام اسلامی ما را میخواهد و استبکار جهانی با اصل نظام اسلامی سرجنگ دارد گفت: چه زمانی رهبر معظم انقلاب گفتند به این دشمن اعتماد نکنید، تا کی دیده بان تیزبین نظام اسلامی که هنرمندانه در کل ایران فقط یکنفر است که به زیبایی طرح‌های دشمن را به موقع تشخیص میدهد و نسخه به موقع معرفی میکند تا کی حضرت آقا بگویند و ما توجه نکنیم، چقدر هزینه برای نظام باید ایجاد شود؟

کیخا گفت: مسئولین کشور ما در امتحان بزرگی هستند یک بازه زمانی بسیار حساس در حال حاضر داریم که به گفته رهبر عزیزمان آیا مسئولین کشور ما عزت ملت را حفظ خواهند کرد یا نه؟ باید عزت و منافع ملت به معنای واقعی کلمه تامین شود.

امام جمعه زابل تصریح کرد: وقت آن رسیده استاندار سیستان و بلوچستان یک تحول در عرصه مدیریت شمال استان ایجاد کنند، نیروی جوان و کارآمد در فرمانداری‌ها وارد کنند تا یک تحول و یک تکانی به سیستان دهد.

وی افزود: ما از نمایندگان سیستان تشکر می‌کنیم مدت‌هاست در این چند هفته اخیر موج خوبی ایجاد شده، هر دو متحد، همدل و همزبان دارند کار را انجام می‌دهند و امیدواریم که استاندار محترم هم با تعیین فرمانداران جوان، انقلابی و بسیجی، خوش فکر و خستگی ناپذیر یک تحولی در شمال استان انشالله ایجاد کنند.

وی ادامه داد: از ظرفیت مرز درست استفاده نمی‌شود، ویژه خواران شاید بهره‌مند شوند، اما سر سفره مردم ما عوایدی از مرز با کشور افغانستان ما رویت نمی‌کنیم.

امام جمعه زابل با تاکید بر اینکه گزارشی از بازارچه‌های مرزی ارائه شود گفت: راه‌های موصلاتی ما استاندارد نیست و این خلاف توسعه است، یکی از ظرفیت‌های منطقه‌ای که میخواهد توسعه کند داشتن راه‌های مواصلاتی است باید چقدر در این جاده زابل زاهدان باید کشته بدهیم تا یک نفر پیدا شود که قول‌هایی که به ما داده اند عملیاتی شود.

انتهای پیام/ع

خطبه های نماز جمعه زابل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.