سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمالوندی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

به سرعت می‌توانیم محدودیت ایجاد شده در دوران برجام را جبران کنیم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت:سرعت بسیار بالایی را برای بازگشت به دوره قبل از برجام داریم و تمهیدات لازم مورد توجه قرار گرفته است.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره خروج آمریکا از برجام و تضمین اروپایی‌ها برای ادامه اجرایی شدن این توافق اظهار کرد: با توجه به تقسیم کار صورت گرفته مسائل حقوقی و گرفتن تضمین‌های لازم از اروپایی‌ها بر عهده مذاکره کنندگان ارشد کشورمان است، اما در بعد اجرایی سازمان انرژی اتمی پیش بینی‌های لازم را داشته است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی بیان کرد: هر گاه مسئولین نظام، هیات نظارت و  مجلس تصمیم بگیرند که سازمان انرژی اتمی  باید از مسیر محدودیت‌های پذیرفته شده براساس برجام خارج شود، ما انتخاب های گسترده و زیادی داریم.

وی ادامه داد: همان طور که در گذشته نیز به آن اشاره کردیم ما موارد و گزینه های متعددی مانند بالا بردن میزان غنی سازی به لحاظ حجم و سطح وافزایش تعداد ماشین های جدید و ... را پیش رو داریم.

کمالوندی با اشاره به روند و پروسه بازگشت فناوری هسته‌ای به دوره گذشته تصریح کرد: سرعت بسیار بالایی را برای بازگشت به دوره قبل داریم و تمهیدات لازم  مورد توجه قرار گرفته است. 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: جمهوری اسلامی ایران عقب افتادگی خود به لحاظ  وجود محدودیت  طی دوره اجرایی شدن برجام را می‌تواند به سرعت جبران کند و روندی به مراتب پیش روتر را  نسبت به گذشته در پیش بگیرد.

وی اضافه کرد: اجرایی شدن چنین اقداماتی منوط به تصمیم مسئولین ارشد نظام و هیات عالی نظارت بر برجام است. 

کمالوندی افزود: در سازمان انرژی اتمی از همان ابتدای توافق برجام این تصور را داشتیم که ممکن است طرف مقابل  روزی خلف وعده کنند به همین دلیل آینده نگری را در این زمینه داشته‌ایم و در طول این مدت نیز هوشیار و آگاه بوده ایم.

همچنین با بیان اینکه ایران تعهدات خود را نسبت به برجام به خوبی عمل کرده است تا جایی که به تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز رسیده و با تمام این تفاسیر ما آمادگی خود را حفظ کردیم.

وی با اشاره به اینکه آمادگی خود را گسترش داده ایم،  تاکید کرد: ما به سرعت می توانیم جای خالی این دو سال گذشته را پر کنیم و در مدت کوتاهی در موقعیت بهتر از قبل قرار بگیریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
به عمل کار براید به سخن دانی نیست
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
یعنی در زمینه های دیگر مذاکره خواهید کرد؟! آخر مذاکره را ندیدید؟! ما هر مشکلی داشته باشیم تنها راهکارش در خودمان است خود همین شغلهای کاذب مشکل اصلی کشور است و این باعث تورم شده به جوانان ایمان داشته باشید .اگر جلوی این شغلهای کاذب را بگیرید و در نتیجه انگیزه سالم در جوانان بوجود آورید همین جوانان به خواست الهی مشکل را حل می کنند
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
ما هر مشکلی داشته باشیم تنها راهکارش در خودمان است. خود همین شغلهای کاذب مشکل اصلی کشور است و این باعث تورم شده