سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرور دانش: دولت باید قوانین را بنابر خواست شهروندان ایجاد کنند

معاون دوم رئیس جمهور افغانستان طی سخنانی اعلام کرد که قوانین، تضمین کننده زندگی اجتماعی مردم هستند و حکومت‎ها باید این قوانین را نظر به خواست و هماهنگی شهروندان کشور و نخبگان به وجود بیاورند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سروردانش، معاون دوم رئیس جمهور افغانستان طی سخنانی اعلام کرد که قوانین، تضمین کننده زندگی اجتماعی مردم هستند و حکومت‎ها باید این قوانین را نظر به خواست و هماهنگی شهروندان کشور و نخبگان به وجود بیاورند.

وی در مراسم بزرگداشت از هفتۀ جهانی «مشارکت دولت داری باز» افزود: ارزش‌های دولت داری باز، وجود شفافیت در کارها و کتمان نکردن واقعیت ها هستند؛ هر فردی، پیروی هر اندیشه ای باشد، چپ، راست یا میانه، باید بتواند آزادانه اندیشه خود را بیان کند و از بیان آن چه که تصور می کند و یا می اندیشد، در هراس نباشد.

سازمان جهانی مشارکت برای حکومت‌ داری باز، عملاً در سال ۲۰۱۱با هدف فراهم‌سازی بستر جهانی در راستای ارتقای اصلاحات و شفافیت در حکومت‌ داری  ایجاد شده است.

افزایش مشارکت مردمی، مبارزه با فساد و به‌کارگیری فن‌آوری‌های جدید برای ایجاد حکومت‌های اثرگذار و پاسخگوتر از اهداف اساسی این سازمان است.

افغانستان، در سال ۱۳۹۵عضویت سازمان مشارکت برای حکومتداری باز را بدست آورده است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.