سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره سردری الچه‌سی در پارک مره‌خونی سردرود

رییس شورای اسلامی شهر سردرود گفت: جشنواره سردری الچه‌سی (گوجه سبز سردرود) از ۲۰ الی ۲۲ اردیبهشت ۹۷ در پارک مره‌خونی سردرود برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عبدالمحمدپور رییس شورای اسلامی شهر سردرود در نشست خبری جشنواره سردری الچه‌سی ضمن اعلام این خبر گفت: حدود یک دهه بود که برگزاری این جشنواره متوقف شده بود و هدف از برگزاری این جشنواره، شناساندن گوجه سبز سردرود به عنوان برندی برای کل کشور است و با توجه به قرارگیری در رویداد "تبریز ۲۰۱۸" می‌توانیم از این طریق، برای جذب گردشگر سود ببریم.

وی افزود: معرفی پتانسیل باغداران سردرود، از دیگر اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است؛ چرا که آلایندگی‌های مختلف در سالیان گذشته، آسیب بزرگی به باغداران این شهر زده است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که از فراورده‌های گوجه سبز، در کل سال استفاده کنیم و این محصول، فقط مختص فصل گوجه سبز نباشد.

عبدالمحمدپور تاکید کرد: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره، افزایش شور و نشاط در بین مردم و شناساندن هنرمندان سردرودی است و به دنبال این هستیم که اجازه ندهیم گوجه سبز سردرود، همچون سایر محصولات، به دست فراموشی سپرده شود.

رییس شورای اسلامی شهر سردرود گفت: متاسفانه در برهه‌ای از زمان، کارخانجات صنعتی مختلفی در سردرود احداث شد و این موضوع، باعث شد که بیشتر ساخت‌وساز‌های صنعتی، به سمت این منطقه کشیده شود و آسیب بزرگی برای ما ایجاد کند؛ از همین رو، اولویت اصلی ما، فرهنگسازی برای حفظ و توسعه باغات شهر سردرود است.

وی بیان کرد: تصمیم داشتیم که برای باغداران سردرودی، کدی را به عنوان کد شناسایی تعیین کنیم تا گوجه سبز‌های شهر‌های دیگر را با نام گوجه سبز سردرود نفروشند، اما فعلاً موفق به انجام این کار نشده‌ایم و در سال‌های آینده، این اقدام را عملی خواهیم کرد. 

 

انتهای پیام/ش

جشنواره سردری الچه‌سی در پارک مره‌خونی سردرود برگزار می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.