سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۲ درصدجمعیت سیستان و بلوچستان کارت هوشمند ملی دریافت کردند

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: ۸۲ درصد از جمعیت استان سیستان و بلوچستان کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا راحت دهمرده مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان  افزود:در سال گذشته تعداد ۵۹۹ هزار و ۴۷۶ نفر درخواست کارت هوشمند ملی در سطح استان اخذ شده است.

وی گفت: سیستان و بلوچستان در پوشش حداکثری کارت هوشمند ملی نسبت به دیگر استان‌ها رتبه اول را دارد.

دهمرده تصریح کرد: از ابتدای طرح صدور کارت هوشمند ملی در سال ۹۱ تاکنون از جمعیت یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۵۲ نفر بالای ۱۵ سال استان یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۲۲ نفر (۸۱ درصد) کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند.

وی گفت: ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان با کمترین نیروی انسانی در سال گذشته توانسته است در بین ۳۱ استان رتبه اول در پوشش حداکثری کارت هوشمند ملی را کسب کند.

وی افزود: با توجه به اینکه خدمات دستگاه‌های اجرایی در سال جاری با ارائه کارت هوشمند ملی صورت خواهد گرفت و از طرفی اعتبار کارت‌های شناسایی قبلی به اتمام رسیده است، از هم استانی‌هایی که تاکنون برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده اند درخواست می‌شود نسبت به ثبت نام اقدام نماید.

مدیرکل ثبت احوال استان گفت: ثبت نام برای کارت هوشمند ملی تنها از طریق پایگاه اینترنتی www.ncr.ir صورت می‌گیرد و تمامی افراد بالای ۱۵ سال می‌توانند در هر نقطه که دسترسی به اینترنت دارند نسبت به ثبت نام کارت هوشمند ملی خود اقدام نمایند.

وی در خصوص ظرفیت نوبت گیری کارت هوشمند ملی نیز گفت: هم اکنون در ۶۹ ایستگاه با ظرفیت روزانه بیش از چهار هزار و سیصد نفر قادر به ثبت نام کارت هوشمند ملی در سطح استان می‌باشند.

دهمرده گفت: با توجه به صدور کارت هوشمند ملی در کمتر از یک ماه، برای شهروندانی که کارت هوشمند ملی صادر شده و پیامک ارسال گردیده و یا بیش از ۳ هفته از زمان ثبت نام آنان می‌گذرد جهت تحویل یا تعیین وضعیت ثبت نام خود به ایستگاه مورد نظر مراجعه نمایند، زیرا در صورت عدم مراجعه در بازه زمانی مشخص جهت تحویل، کارت باطل شده و باید از ابتدا فرآیند ثبت نام را طی کنند.

وی بیان کرد: هموطنان عزیز می‌توانند جهت اطلاع از مراحل صدور کارت هوشمند خود از کد شماره گیری کد ذیل از طریق موبایل اقدام نمایند .

انتهای پیام/ع

رتبه اول سیستان و بلوچستان در پوشش حداکثری کارت هوشمند ملی

برچسب ها: ثبت احوال ، کارت ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.