سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتاب ترجمه و شرح واژگان نهج البلاغه رونمایی شد

کتاب ترجمه و شرح واژگان نهج البلاغه در سالن کتابنمای سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله حسین استاد ولی ویراستار، در آیین رونمایی از کتاب نهج البلاغه؛ ترجمه و شرح واژگان اظهار کرد: نهج البلاغه گزیده‌ای از گزیده‌ کلام امام علی (ع) است و دنیا‌های مختلفی دارد. یکی از دنیا‌های آن فصاحه البلاغه است. در بلاغت یک بحثی به نام ایجاز است و برخی عبارات بدون حذف موجز هستند.

وی افزود: در باب توحید و عدل نیز امیرالمومنین دو مطلب را بسیار کوتاه در اختیار مردم قرار داده است و گفته است؛ توحید آن است که خدا را تصور نکنید و عدل آن است که خدا را به بی حکمتی و بی عدالتی متهم نکنید. بنابراین تقاضا می‌شود که نهج البلاغه را شبی یک صفحه بخوانید.

زهرا قره الاعیان، یکی از مولفان نهج البلاغه نیز بیان کرد: در طول تاریخ اسلامی بسیار به زوایای سخنان امام علی (ع) پرداخته شده با این حال نمی‌توان ادعا کرد که همه زوایای نهج البلاغه شناخته و شناسانده شده است. ما هم تصمیم گرفتیم که گامی را در این جهت برداریم. در مدت فعالیت، کار برای ما حلاوت داشت و خستگی و فشار کار به عشق ما می‌افزود. ما در گردآوری ترجمه و شرح واژگان نهج البلاغه از ۳۰ منبع بهره گرفته ایم.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
خیلی عالی بود