سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون حقوقی رئیس جمهور در شهرکرد:

آمریکا با خروج از برجام پیمان بین المللی را نقض کرد

معاون حقوقی رئیس جمهور در شهرکرد گفت: آمریکا با خروج از برجام، پیمان بین المللی را نقض کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۷ در آیین گشایش سی‌امین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در فرهنگسرای شهرکرد گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیشب با امضای خروج این کشور از برجام، پیمانی بین المللی را به صورت آشکار نقض کرد.

وی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام بر خلاف مواد ۳۶ و ۳۷ این پیمان بین المللی است اضافه کرد: بر اساس این دو ماده، خروج طرفین از برجام باید در کمیسیون مشترک و سپس در کمیسیون وزرای امور خارجه مطرح و بررسی شود.

جنیدی ادامه داد: بر اساس اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان نهاد راستی آزمایی، جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده است.

وی افزود: آمریکا به عنوان یکی از طرفین برجام، بار‌ها نسبت به نقض این پیمان به صورت ماهیتی اقدام کرده بود.

جنیدی اضافه کرد: در ابتدای امضای برجام، رفتار‌های آمریکا مبنی بر باقی ماندن در برجام یا خروج از برجام بدون تحریم‌ها و یا خروج از این پیمان همراه با تحریم‌های جدید پیش بینی شده بود.

وی تأکید کرد: مشکلات کشور باید در داخل حل شود و هیچ نگاه بیرونی برای رفع مشکلات وجود ندارد.

گفتنی است: سی‌امین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری از امروز در فرهنگسرای شهرکرد آغاز شد و تا فردا پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

انتهای پیام/خ

همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در شهرکرد

برچسب ها: برجام ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.