سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلمان از ایران خواست در برجام باقی بماند

«هایکو ماس» ضمن انتقاد از تصمیم شب گذشته دونالد ترامپ از ایران خواست علی‌رغم خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در برجام باقی بماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی یو اس نیوز، «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان امروز چهارشنبه از ایران خواست به رغم خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در برجام باقی بماند.

او اعلام کرد: برلین می خواهد توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کند زیرا دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) پس از خروج از این توافقنامه، هیچ جایگزینی برای آن پیشنهاد نداد؛ پیشنهادی که حتی پس از خروج از برجام مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: این توافق کارایی خود را نشان داده است و ما می خواهیم کنترل بر آن و شفافیت این توافق را حفظ کنیم. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که کاملا مشخص نیست آمریکا  چه جایگزینی برای این توافق که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود، دارد. جایگزینی که راستی آزمایی آن تایید شده باشد.

دونالد ترامپ، شب گذشته با اتخاذ تصمیم نهایی خود در خصوص برجام از این توافق خارج شد. او بارها این توافق را که در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا منعقد شده بود را معامله ای «بد»  توصیف کرده بود.

ماس شب گذشته، پس از اعلام خروج آمریکا از توافق هسته ایران گفت: توافق هسته ای ایران هنوز نمرده است. تلاش ما این است که برای ارتقای امنیت در تمامی جهان، این توافق را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

واکنش وزیر خارجه آلمان به خروج آمریکا از برجام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
کلیه تعهدات آمریکا رو آلمان به عهده بگیره و بدون بد عهدی بهش عمل کنه تا ایران هم تو قرارداد باقی بمونه
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
خب که چی؟ برجام چه فایده ای برای ایران داشت؟
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
آلمان چه کاره است که از ما خواست که در برجام باقی بمانیم