حزب سوسیالیست فرانسه اعلام کرد ترامپ‏ با خروج آمریکا از برجام، نشان داد که کشورش دیگر نمی‌تواند نقش یک قدرت مفید را برای امور مهم جهانی ایفا کند.

­حزب سوسیالیست فرانسه: پاریس به جای دیپلماسی جلب رضایت آمریکا، به دنبال تضمینی برای اجرای برجام باشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب سوسیالیست فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد خروج آمریکا از توافق هسته ‏ای ایران، خروج آمریکا از توافقنامه آب و هوایی پاریس و خروج این کشور از توافقنامه‌های تجاری همگی نشان داد که دیپلماسی جلب رضایت (جلب رضایت آمریکا) دیگر جواب نمی‌دهد.

حزب سوسیالیست فرانسه اعلام کرد پاریس از این به بعد باید به جای دیپلماسی جلب رضایت با همکاری شرکای اروپایی اش به فکر تضمینی برای اجرای این توافق باشد.

در پی تصمیم دونالد ترامپ‏، رئیس جمهور آمریکا، به خروج از توافق هسته ‏ای ایران‏، حزب سوسیالیست فرانسه روز چهارشنبه این تصمیم یکجانبه رئیس جمهور آمریکا را محکوم و اعلام کرد فرانسه باید از این به بعد به همراه شرکای اروپایی خود برای تضمین دادن تلاش کند و نه آنکه «دیپلماسی جلب رضایت» را در پیش گیرد.

حزب سوسیالیست فرانسه امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ‏ با اعلام خروج آمریکا از توافق هسته ‏ای ایران، مسئولیت تاریخی را متوجه خود کرد و نشان داد که آمریکا از این به بعد نمی‌تواند نقش یک قدرت مفید را برای امور مهم جهانی ایفا کند.

در بخش دیگر از بیانیه حزب سوسیالیست فرانسه آمده است جهان از این به بعد ناامن‌تر خواهد شد و بی ثباتی در منطقه خاورمیانه ابعاد بیشتری به خود خواهد گرفت. این حزب فرانسوی خاطرنشان کرد توافق هسته ‏ای ایران بعد از مذاکرات دشوار و طولانی به دست آمد و چارچوب مهمی را از طریق بازرسی‌های سفت و سخت بین المللی برای جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای ایجاد کرد. فرانسه از طریق لوران فابیوس، وزیر امور خارجه وقت، که خودش نیز از حزب سوسیالیست فرانسه (حزب حاکم در آن زمان) بود نقش مهمی در به دست آمدن این توافق ایفا کرد.

این حزب در ادامه بیانیه خود چنین آورده است: در این جهان جدید و خطرناک که در آن اصول مهم در معرض خطر قرار گرفته است، کشور ما به جای آنکه به فکر دیپلماسی جلب رضایت باشد که درباره توافق هسته‌ای ایران، تجارت بین المللی و توافقنامه آب و هوایی پاریس تاکنون هیچ گونه کارآمدی از خود نشان داده است، ضرورت دارد که با شرکای اروپایی به فکر تضمینی برای اجرای این توافق (برجام) باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار