سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت از پیام رسان‌های داخلی خواسته مردم و مسئولان

این روز‌ها بحث حمایت و تقویت شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های داخلی برای رقابت با اپلیکیشن‌های مشابه خارجی خیلی مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ تاکید مسئولان مختلف دستگاه اجرایی برای استفاده از  پیام رسان‌های ایرانی از قبیل سروش، گپ، ایتا و... استفاده از پیام رسان‌های داخلی و کوچ از تلگرام بهانه شد تا به میان مردم بروم و در ارتباط با رضایت داشتن از پیام رسان‌های ایرانی نظر آن‌ها را جویا شوم.
 
  سوالاتی که خیلی افراد دارند موضوع امنیت و وارد نشدن به حریم خصوصی افراد است، ولی این سوالات به همین جا ختم نمی شود، آیا طراحی داخلی پیام رسان و کیفیت عملکرد ارسال تصاویر و فیلم‌ها به اندازه ای است که رضایت کارابران فضای مجازی را جلب کند؟


 پیام رسان‌های داخلی نواقص فنی خود را برطرف کنند

از دختری ۲۰ ساله ای پرسیدم ازکدام پیام رسان استفاده می کند گفت: من با اینکه پیام رسان داخلی نصب کرده ام اما این پیام رسان ها نتوانسته اند برخی نواقص خود را بر طرف کنند و امیدوارم که در آینده  این پیام رسان ها بتوانند با مشابه خارجی خود رقابت کنند.

مردی جوان هم در ارتباط با استفاده از پیام رسان ایرانی گفت: بنظرم باید ایرادات و نقص‌های پیام رسان های ایرانی برطرف  و سپس از مردم بخواهند که از این  نرم افزار ها استفاده کنند.
 


اطمینان نداشتن به زیر ساخت‌های تلگرام

موسویان رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که چندی پیش به مشهد سفر کرده بود به خبرنگار ما  گفت: تلگرام در زیر ساخت‌های خود رمز گذاری کرده است و نه تنها ما بلکه کشور‌های اروپایی هم نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

وی گفته  هدف اصلی تلگرام کشور‌های اوکراین، روسیه، ایران و اندونزی است که اصلی‌ترین گزینه در این بین کشور‌ها ایران می‌باشد چرا که کیفیت ارائه خدمات در ایران نسبت به کشور‌های دیگر بهتر است.

رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مسئولان تلگرام اعلام کردند قرار است پول رمزگذاری به نام گرام به شبکه مجازی خود اضافه کنند، افزود: این کار باعث می‌شود که پول رایج کشور به ارز تبدیل  شده که  این موضوع موجب خارج شدن ارز از کشور می‌شود.

 موسویان با بیان اینکه ما این اطمینان را به کاربران می‌دهیم که اگر اینترنت قطع شود سرویس‌های پیام رسان داخلی قطع نخواهد شد خاطر نشان کرد: گپ، سروش، ایتا، آی گپ، بیسفون، ویسپی و بله پیام رسان‌هایی هستند که توسط جوانان کشور ایجاد شده است و قابلیت این را دارند که میزبان مردم باشند.
 


فرهنگ سازی و حمایت از پیام رسان داخلی وظیفه مسئولان


با وجود همه نقص‌ها و اشکالات، اما پیام رسان‌های داخلی هم هستند که طراحی و امکانات نسبتا مناسبی برای کاربران خود ایجاد کرده اند.


انتهای پیام//ا. آ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.