سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برترین‌های جشنواره مد و لباس خلیج فارس معرفی شدند

جشنواره منطقه‌ای مد و لباس خلیج فارس سه شنبه شب در آیینی با معرفی برترین‌ها در بوشهر پایان یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، هیات داوران این جشنواره از مجموع ٢١ گروه که در سه بخش مانتو اجتماع، مجلسی و لباس مردانه به رقابت پرداختند در بخش مانتو اجتماع گروه‌های تنها و سوفیا از بوشهر و برقه از هرمزگان را به ترتیب اول تا سوم معرفی کرد.

در بخش مانتو مجلسی یاس کبود ١ از بوشهر رتبه اول کسب کرد و گروه‌های چهار فصل ١ و چهار فصل ٢ از بوشهر نیز بطور مشترک دوم شدند.

همچنین در این بخش گروه بلوچ دوز از سیستان و بلوچستان و سیریا از بوشهر بطور مشترک به رتبه سوم دست یافتند و گروه پارسه هرمزگان نیز شایسته تجلیل معرفی شد.

هیات داوران در بخش لباس مردانه انتخابی را برای رتبه اول شایسته ندانست و گروه کارون خوزستان دوم شد و گروه‌های پروانه خوزستان و یاس کبود ۲ از بوشهر به ترتیب حائز رتبه سوم شدند.

از برگزیدگان این جشنواره با لوح سپاس، تندیس و هدایای نقدی تقدیر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آیین گفت: حمایت از تولید کالای ایرانی و فرایند کارآفرینی و اشتغال از اهداف این جشنواره بود.

حمیده ماحوزی افزود: حجاب و عفاف از الزامات امروز جامعه است که هر استان با معرفی لباس‌های سنتی خود با پیشینه و فرهنگ غنی می‌تواند نقش ارزنده‌ای در این زمینه ایفا کند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس ایران گفت: خرده فرهنگ و تنوع فرهنگی با قرار گرفتن کنار هم اشتراک فرهنگی و وحدت رویه فرهنگی یک ملت را پدید می‌آورند.

حمید قبادی افزود: برای یک طراحی خوب فکر و اندیشه لازم است که هنرمندان و طراحان ما قابلیت تولید محصولات متنوع متناسب با ذائقه‌های افراد مختلف را تولید کنند.

وی در ارتباط با سومین جشنواره منطقه‌ای مد و لباس خلیج فارس بیان کرد: هنرنمایی طی مدت سه روز به صورت زنده توسط گروه‌های مختلف در قالب مانتو اجتماع، مجلسی و لباس مردانه کار ساده‌ای نیست که طراحان در این جشنواره توانستند با سربلندی از این آزمون بزرگ خارج شوند.

قبادی، لباس را به عنوان یک عنصر مقاومت در دهه‌های مختلف ایران بیان کرد و گفت: این لباس اقوام مختلف بود که با تهاجم فرهنگی به صورت علنی مقابله کرد و عزت و سربلندی را به ارمغان آورد.

وی یادآور شد: استان‌های دارای ظرفیت انتقال دهنده قابلیت مفهوم با لباس باید در شکل‌های مختلف این امر مهم را انجام و زمینه نهادینه سازی آن را در جامعه فراهم کنند.

سومین جشنواره منطقه‌ای مد و لباس ایرانی و اسلامی خلیج فارس ١٦ تا ١٨ اردیبهشت ماه جاری در کارگاه‌های رشته طراحی و دوخت دانشکده دخترانه الزهرا بوشهر با حضور استان‌های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان برگزار شد.

انتهای پیام/م

جشنواره منطقه‌ای مد و لباس خلیج فارس پایان یافت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.