سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشییع پیکر آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس

پیکر آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز تشییع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مراسم تشییع پیکر آیت‌الله ایمانی ساعت ۹ صبح امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه با حضور گسترده مردم و مسئولان استانی و کشوری از مقابل دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس به سمت حرم مطهر احمدبن‌موسی (ع) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از مقام معظم رهبری، حجت الاسلام حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه کشور، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نماینده رئیس جمهوری حضور دارند.

آیت الله اسدالله ایمانی هفدهم اردیبهشت ماه به علت بیماری کلیوی دعوت حق را لبیک گفت.

همچنین بر اساس اعلام نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس مراسم تشییع پیکر این عالم گرانقدر در شهر مقدس قم نیز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ از مسجد امام حسن عسکری (ع) به طرف حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود و اقامه نماز وی به امامت حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی انجام می‌شود.

پنجشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم مراسم ترحیمی از سوی دفتر مقام معظم رهبری و مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

همچنین مراسم ترحیمی روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در تهران مسجد قائم چیذر از طرف آیت‌الله هاشمی علیا برگزار می‌شود.

آیت الله کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری که در مراسم تشییع این عالم فقید حضور داشت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز زحمات زیادی در تعلیم و تربیت کشیدند و از حامیان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی بودند.

وی با بیان اینکه آیت الله ایمانی منشا خدمات فراوان بودند، افزود: این عالم ربانی شخصی مردمی و در میان مردم بودند و یاد و خاطره این مرد بزرگ از یاد‌ها نمی‌رود.

آیت الله ایمانی در سال ۱۳۲۶ در شهرستان کازرون به دنیا آمد و عمر خود را صرف خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان کرد.

این عالم جلیل القدر تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش کازرون گذراند و سه سال اول دروس مقدمات حوزوی را از محضر علمای این شهر بهره برد.

وی در سال ۱۳۴۱ راهی قم شد و دروس متداول حوزوی را نزد اساتیدی، چون حضرات آیات: محمد تقی ستوده، صلواتی، شب زنده دار، محمد فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی، سبحانی، اعتمادی و سید محمد باقر سلطانی طباطبائی فرا گرفت.

وی دو دوره خارج اصول و فقه را نزد اساتید بزرگواری از جمله حضرات آیات سید محمد محقق داماد، میرزا هاشم آملی، سید محمد رضا گلپایگانی و مکارم شیرازی آموخت و به درجه اجتهاد رسید.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شیراز، امام جمعه شهر‌های کازرون و بوشهر، نخستین نماینده روحانی و نماینده، ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز و نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن استان‌های فارس و بوشهر از مهمترین مسئولیت‌های این عالم مجاهد بود.

انتهای پیام/ن

تشییع پیکر آیت الله ایمانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.